Yoshi's New Island

Verdikt
64

Všechno sice funguje, hraje se to slušně, ale svou tuctovostí trkne Yoshi's New Island do očí a za chvilku na ni zapomenete. Od Nintenda šlo čekat mnohem víc. Na druhou stranu, spíše mladší publikum bude rozhodně spokojené.

Další informace

Výrobce: Arzest
Vydání: 14. března 2014
Štítky: plošinovka, dětská, arkáda, pro hráče do 18 let, logické

„Plošinovka od Nintenda“ představuje stejný punc kvality, jako „hodinky od Švýcarů“ nebo „buchta od babičky“. Řemeslu skákání a hopsání ve hrách asi nikdo nerozumí lépe, ale i mistr tesař se někdy utne. Nebo jinak: mistr tesař občas ani netne a nechá za sebe tnout někoho jiného. Yoshi's New Island má na svědomí studio Arzest, které sice dlouhodobě spolupracuje s Nintendem, jenže výsledek značí, že roztomilého dinosaura vedení kolem Satoru Iwaty odsunulo na vedlejší kolej.

Yoshi's New Island to už od začátku neměl lehké. Pomineme-li solidní Yoshi's Island DS z roku 2006, mluvíme tady 2D o pokračování v podstatě geniální, bezmála dvacetileté plošinovky Super Mario World 2: Yoshi's Island, která kdysi vzala útokem SNES. Laťka byla nastavena setsakramentsky vysoko a po dokončení nejnovějšího dinosauřího dobrodružství vyvstane pocit, že se jí nové vývojářské studio ani nesnažilo přeskočit. Jednoduše ji podlezli a dopustili se hříchu nejzávažnějšího – udělali Nintendo hru, která je nenápaditá.

Baby Mario, Baby Luigi a zmatený čáp

Tvůrci se drží typického Nintendo mustru - kdo má za sebou předchozí Yoshi hry, bude v New Island doma. Opět se zde přehrává starý známý příběh, kterak zmatený čáp špatně doručil malého Maria a Luigiho. Než svou chybu napravil, přepadl čápa podlý čaroděj Kamek na koštěti, Baby Luigiho ukradl a Mario v plenkách při tom všem spadl na Vaječný ostrov (odtud název), kde se ho ujali pestrobarevní zástupci Yoshi klanu.

Yoshíci si hodili Maria na záda a přes roztodivná prostředí vyrazili za Baby Luigim, do hradu Bowsera. Vlastně Baby Bowsera. Čeká vás tedy klasika nejklasičtější! Zůstaly i takové detaily jako úvodní hudba, střílení do obláčků, „jošíí“ výkřiky nebo dinosaurovo zarputilé úpění při kopání nožičkami, což prodlužuje polet a nahrazuje dvojskok z jiných her.

Do Yoshi's New Island se samozřejmě obtiskly základní herní mechanismy minulých 2D dílů a protagonisté umí potvory nejen zadupávat do země, ale také po nich házet vajíčka. A když vajíčka dojdou? Jednoduše někoho sežerete a rázem nové vejce vylíhnete. Na házení stojí i řada soubojů s bossy.

Yoshi's New Island není náročná hra, ale obsahuje „klouzavý jízdní model“. Jinými slovy, Yoshi po dopadu nezastaví na místě, ale ještě o kousek popojede. To samé platí o jeho akceleraci a změně směru běhu. Pokud jste zvyklí na ne-nintenďácké plošinovky s přesným ovládáním, budete s Yoshi's New Island trochu bojovat. A možná vám také bude vrtat hlavou, proč za sebou občas taháte vajíčka několikanásobně převyšující vaši postavičku – vězte, že se jedná o tzv. mega eggdozery, kterými se dají probourat zdi.

Nintendo z Game Makeru

Kouzlo her od Nintenda spočívá mimo jiné v tom, že si je, podobně jako kvalitní pixarácké filmy, užijí malí i velcí, začátečníci i pokročilí. Ne tak Yoshi's New Island. Zatímco předchozí díly byly hutnými skákačkami, na nichž si vylámali zuby i zkušení harcovníci, Yoshi's New Island evidentně míří na dětské publikum. Yoshi klan je roztomilý… až moc. Nejde ani tak o jakoby pastelkově kreslenou grafiku, ale spíše kombinaci všeho dohromady.

Většinu úrovní, které jsou po osmi rozděleny do šestice rozličných světů, proběhnete skoro poslepu a ani dodatečná výzva v podobě vyzobávání sběratelských předmětů moc nepřidává. Abyste měli hotovo na sto procent, je třeba splnit tradiční podmínky – sesbírat pět kopretin, dvacet červených mincí, třicet hvězdiček a k tomu byste neměli používat křídla. Když se párkrát nezadaří, zelená roura u záchytného bodu vyplivne párek křídel, s nimiž lze úroveň jednoduše proletět.

Na druhou stranu je milé, že, ač triviální a skoupé, nejsou levely vždy jen o běhání zleva doprava. Několikrát se budete muset vracet a hledat klíče k zamčeným dveřím, jindy se měníte ve vrtačky či helikoptéry a v rámci zábavných gyroskopických miniher sbíráte mince.

A co teprve když vás chytnou paběrkovací móresy, které vás přinutí skákat tam zpátky, abyste našli všechny kopretiny. To pak sice obtížnost o stupeň povýší, ale si možná řeknete: tohle nemá cenu. Vždyť hrajete to samé, co minule na DS. Na trhu je přeci spousta jiných plošinovek, které jsou nápaditější, hravější a jejich design místy nepřipomíná školácký výtvor z Game Makeru. Jak již bylo řečeno, tahle hra dospěláky neuchvátí, je spíše pro děti.

Solidní, fádní

Pokud máte doma malého hráče a rádi byste mu představili kouzelný svět nintenďáckých plošinovek, Yoshi's New Island není špatná volba. Funguje bezproblémově a stojí na solidních, léty osvědčených základech. Akorát hrozí, že až vaše ratolest poprvé uvidí pořádného Super Maria, obviní jej z vykrádání zelených trubek, masožravých květin a jezdících želvích krunýřů…