Weakless

Verdikt

Jeden nic neslyší, druhý nic nevidí - adventura Weakless se nad ničím nerozpakuje. Krom toho ale také vypadá a zní parádně. Pokud se originální nápady povede zapracovat do herního designu tak, aby to celé ještě k tomu byla zábava, bude hra stát za to. Měla by vyjít na podzim.

Další informace

Výrobce: Cubeish Games, Punk Notion
Štítky: indie hra, umění, adventura, logické

Weakless je hezká adventura s krásnou hudbou, která na první pohled nedává jasně najevo, co je jejím největším lákadlem. V traileru si sice všimnete podivných momentů, kdy přírodní svět najednou ztratí všechny barvy a vypadá, jako by hra ještě nedostala textury, ale třeba vás hned nenapadne, jaký to má význam. Jde o slepotu a hluchotu.

Weakless se točí okolo dvou stromových bytostí, z nichž jedna vůbec nic neslyší a druhá pro změnu nic nevidí. Každá z nich tak vnímá své okolí úplně jiným způsobem, což dává prostor k originální hratelnosti stojící na řešení environmentálních hádanek.

Slabosti postav jsou ve skutečnosti jejich přednosti. Respektive – stejně jako u lidí s těmito postiženími – se zostřují ostatní smysly, které využijete k vlastnímu prospěchu. V jednu chvíli můžete hrát jen za jednu postavu, ale můžete mezi nimi přepínat a nahlížet tak na stejný problém z různých perspektiv.

Je zajímavé, že zrovna tyto dvě bytosti byly pověřené záchranou celého kmene. Jsou na tom ostatní snad ještě hůř? Živí je pryskyřice, která rychle dochází, a je vaším úkolem znovu zprovoznit její dodávky.

Víc se o Weakless dozvíme na Gamescomu, přičemž na hru nebudeme čekat o moc déle. Vyjde na podzim na PC, později alespoň na jedné konzoli. Nevíme jaké, ale s jednou podle tvůrců zkrátka můžete počítat.