Warhammer 40,000: Dawn of War III

Verdikt

Chystané pokračování populární sci-fi strategie z prostředí světa Warhammer 40.000. Vydání je naplánováno na rok 2017.

Počítač

WindowsWindows

Steam

Další informace

Výrobce: Relic Entertainment
Štítky: sci-fi, realtime, warhammer 40,000, strategie

Relic Entertainment v sekvenci posledních několika dnů vydali čtveřici videí z chystané real-time strategie Warhammer 40 000: Dawn of War III. Ukázky ze hry se zaměřují na příběh a představení jednotlivých stran konfliktu, tedy Adeptus Astartes z kapituly Blood Ravens v čele s Gabrielem Angelosem, Eldaři, které vede Farseerka Macha a nakonec i všemi milovaní Orkové, které dopředu pohání starý známý Gorgutz 'Ead 'Unter.

Nový příběhový trailer se jmenuje Prophecy of War (naleznete ho hned jako první video u článku) a načrtává stručně děj a především jeho hlavní aktéry. Klipovitý střih bohužel rychlostí jedoucího land raideru naznačuje, že klíčové bude Spear of Khainem což je v tomto případě opravdu kopí a ne ona elitní eldarská jednotka. Nicméně, pořád jde o kopí, které má schopnosti zbraní hromadného ničení a to hovoříme o universu, kde není problém zničit celé planety.

Warhammer 40 000: Dawn of War III zatím pořád nemá datum vydání, ale už nyní si jde všimnou, kolik práce od oznámení tvůrci v Relicu udělali. Vizuálně hra vypadá mnohem lépe, masivní bitvy se jen hemží výstřely zbraní všeho druhu, do toho dupou obří walkeři jako Imperial Knight či Morkanaut a především, prostředí je mnohem bohatší a propracovanější, což hodně přidává atmosféře.

První z kratších videí (druhé u tohoto článku) se zaměřuje na Space Marines. Co do charakteristiky budou v Dawn of War III disponovat méně jednotkami, které jsou ale silnější než jejich soupeři. Cesta k úspěchu vede přes koncentrované útoky, které mohou prolomit nepřátelskou linii v jednom či více bodech. Navíc mají k dispozici Drop Pody, které jde shodit za nepřátelské linie a poslat jim do zad skupinku řádně nadšených mariňáků. A když jde do tuhého, zabodne kapitán do země standartu kapituly, což okamžitě odhodí všechny nepřátele a spřáteleným jednotkám v okolí poskytuje bonusy podle toho, jak moc jste upgradovali základnu.

Druhou armádou (třetí u článku) jsou Eldaři, kteří nepřekvapivě sází na taktiku udeř a uteč. Jejich jednotky jsou vysoce mobilní, dokáží držet dočasné pozice díky regenerujícím štítům Battle Focus a když jde do tuhého, místo hořkého boje do posledního muže se raději stáhnou do Webwaye a zaútočí odjinud. Navíc mají v blízkosti Webway Gate ještě větší rychlost pohybu, takže už působí jako svá, velmi frustrující, stolní předloha. Skrz Webway portály dokonce Eldaři mohou teleportovat celé budovy, samozřejmě po dostatečném upgradu.

Posledními z trojice (čtvrté video u článku) jsou zelení Orci, kteří žijí jen pro jedno – boj. Jejich síla spočívá, kromě samotné síly, v množství řvoucích zubatých zelenokožců. Když není chuť na „dakka“ (spousta nepřesného střílení), přijde na řadu WAAAGH, tedy zběsilý útok, který zaplaví soupeřovy linie spoustou těl. V tom pomáhají WAAAGH Towers, což jsou střílny, které poskytují okolním Orkům bonusy a občas z nich vypadne scrap.

Když začnou WAAAGH věže podporovat okolní Orky, činí tak až do chvíle, kdy se aktivuje WAAAAAAAAAGH! (orčtina není složitý jazyk), což znamená, že okolní jednotky jsou rychlejší, dávají větší poškození. Soupeř má šanci se připravit, protože zesilující efekt věží je slyšet. Zmíněný scrap je klíčovou stavební jednotkou Orků, kteří jsou schopní sbít dohromady bitevní tank z kusů plechu a pár řetězů. Zde sbírání scrapu posiluje jednotku, která jej vzala a dává schopnost charge. Navíc, Gretchinové dokáží ze scrapu vyrábět zlevněná vozidla. Takže platí, že nepřátelský zničený tank či jetbike znamená okamžitou posilu v boji v podobě něčeho ohyzdného, ale smrtícího.