Warcraft III: Reforged

Verdikt

Nejlepší zpráva letošního BlizzConu. To je jednu stranu sice trochu smutný fakt, ale modernizovaný Warcraft III vypadá, marná sláva, famózně. Hra vyjde v roce 2019.

Počítač

WindowsWindows

Oficiální stránky

Další informace

Výrobce: Blizzard Entertainment
Štítky: hd remake, fantasy, realtime, strategie

Letošní BlizzCon sice namísto opravdu velkých novinek přinesl spíše kontroverzi, ale o úplně mizerném ročníku se mluvit nedá. Může za to především oznámení Warcraft III: Reforged, remasterované edice kultovní a milované realtimové strategie. 

"Můj život zanerzůl!“ nicméně, zdá se, z reproduktorů neuslyšíte. Což je mimochodem dobře, protože překlad bez kontextu, při kterém se nikdo neobtěžoval si ověřit, co (respektive hlavně kdo) je to Ner’zhul, moc dobrou vizitku nedělá. Stále si však nejsme úplně jistí, jestli nedávno proběhnuvší petice za zachování českého dabingu pro Warcraft III: Reforged byla recesí, nebo ne. Ano, hlášky z českého namluvení si sice pamatujeme všichni, a jsou tedy v jistém smyslu legendární, ale ruku na srdce, rozhodně ne kvůli jejich kvalitě...

Restaurováno od podlahy

Tak či tak, ať už vám nerubiani budou hlásit, že přichází z hlubin v jakémkoliv jazyce, zbytek libůstek, co tvůrci z Blizzardu stihli naslibovat a hlavně ukázat, se zatím jeví výborně. 

Všichni sice víme, že není radno soudit knihu podle obalu, ale je fakt, že by se žádný remaster pochopitelně neobešel v první řadě bez přeleštěného vizuálního kabátku. Staronový Warcraft samozřejmě není výjimkou.

Paradoxní je, že na první pohled se remaster originálu vlastně celkem podobá. Jenže za to je potřeba vinit selektivní paměť na dobu, kdy si modely o třech polygonech mozek tak nějak domyslel a sám pro sebe stvořil iluzi, že hra vypadá vlastně úplně skvěle. Schválně se zkuste podívat na zazoomované obrázky z původní a nové hry a hned vám bude jasné, která bije.

Celý obraz je krystalicky čistý, jak se ostatně na 4K, ve kterém remaster poběží, sluší a patří. Vyleštěné, jak čerstvě rozbalená žiletka ostré textury mu taktéž rozhodně nedělají ostudu, ale hlavní rozdíl je patrný v modelech. Z dálky to tak možná opět nevypadá, ale při pozornějším pohledu odhalíte nebetyčný rozdíl.

Kupříkladu Uthera si jistě pamatujete nejen coby Arthasovu otcovskou figuru, ale také jako majestátního, ctihodného paladina. Proti tomu ani půl slova, však jím skutečně byl. Jenže člověku je skoro až stydno, když odloží růžové brýle a připomene si, jak tenhle válečník světla vlastně doopravdy vypadal. Pět a půl polygonu, textura jak z uměleckého zpracování deliria tremens, škoda mluvit. Při pohledu na nové, detailní a jaksepatří stylové modely však srdce naopak plesá.

U hlavních aktérů se to samozřejmě tak nějak čeká. Po obrazovce se vám tedy prožene daleko hezčí Mal’Ganis, Jaina, Tyrande, Illidan a další známé tváře. Zkrátka nicméně nepřišly ani běžné jednotky, jejichž skok ve vizuální podobě je obdobně dramatický. Však se podívejte třeba na prostého lidského pěšáka, kterému v nové formě už není zas takový problém věřit, že by na frontě mohl i něco vybojovat. 

Pro úplnost je potřeba doplnit, že řádné omlazovací kůře se nevyhnuly ani modely budov a prostředí. Ta tam jsou napůl schematická znázornění staveb, teď už vám pod rukama porostou překrásné kousky ozdobené malými, ale důležitými detaily odshora až dolů. Pamětník při pohledu na hrad, co má vážně vidět miniaturní dřevem roubenou zvonici, prostě pookřeje.

Zapomenout nesmíme ani na vylepšené animace. Hezčí, plynulejší pohyby dokážou samy o sobě až nečekaně vylepšit celkový pocit ze hry, což nám ostatně tvůrci předvedli již před několika měsíci v Battle for Azeroth. Nový Warcraft III by je měl nádavkem obdržet také.

Okořeněná omáčka

V Blizzardu se nepříliš překvapivě rozhodli nesahat do hratelnosti. Interface se zdá být lehce přerovnaný, což však zážitek z hraní velmi pravděpodobně nijak zvlášť neovlivní, a jinak se všechno pohybuje ve stejném tempu i stylu, na jaké jste zvyklí. Není nač si stěžovat, ostatně původní Warcraft III se i dnes hraje parádně. Důvod pochybovat, že na tom remaster nebude stejně, by se hledal jen s obtížemi.

Nová hra nepřijde ani o milovaný editor map a scénářů, což je samozřejmě skvělá zpráva. Vyrábět si krajiny pro radost, vytvářet výzvy přátelům či hřiště pro následná multiplayerová klání patřilo k oblíbeným kratochvílím obrovské spousty hráčů. 

Pokud se navíc řadíte k těm, co se ze všeho nejraději pouštěli do bitev proti skutečným protivníkům (a nebo tak stále činíte, samozřejmě), můžete směle propuknout v ještě hlasitější radost. Warcraft III: Reforged dostane matchmakingový systém. O detailech zatím moc nevíme, ale z logiky věci lze předpokládat lobby pro rychlé párování hráčů, pozvánky pro známé z Battle.netu a ideálně i nějakou rankovanou ligu.

Sečteno a podtrženo, Warcraft III: Reforged zatím vypadá jako parádní pochoutka. Veteráni jistě neohrnou nos, ale, nemůžeme si pomoct, nováčkové na tom budou snad ještě lépe. Starému Warcraftu III již je totiž šestnáct a půl roku, což znamená, že mezi mladší generací už se prostě automaticky nepředpokládá, že ho všichni mají odehraný, jak tomu bylo ještě nějakou dobu zpátky.

Jinak řečeno, bude existovat skupina, která si zdejší slavné, eposů hodné příběhy prožije na vlastní kůži poprvé. Poprvé budou svědky Arthasova úpadku, zhlédnou položení základního kamene Orgrimmaru a zjistí, proč se Illidan stal napůl démonem. Kdybychom tvrdili, že jim nezávidíme, byla by to bohapustá lež.