Titanfall: Assault

Verdikt
85

Titanfall: Assault se povedl, i když tak na první pohled možná nevypadá. Nabízí rychlá a komplexní strategická klání s obřími mechanickými roboty i svižnými piloty.

Mobilní zařízení

AndroidAndroid

Google Play
Stáhnout

iOS (iPhone, iPad)iOS (iPhone, iPad)

App Store
Stáhnout

Další informace

Výrobce: Nexon
Vydání: 10. srpna 2017
Štítky: mobilní hry, akční, strategie

Série Titanfall zatím není komerčním trhákem, ale kvality jí upřít nelze. Assault je mobilní hra ze stejného světa, která futuristické bojiště přenáší do žánru strategie. 

Ne vždy se převedení známé hry z počítačů či konzolí na telefony povede, ale Titanfall nešlápl vedle, přestože zásadně změnil žánr. Assault je totiž strategií, ne nepodobné úspěšnému online titulu Clash Royale. Původní sérii asi netřeba příliš představovat – Titanfall je futuristickou střílečkou od tvůrců her Call of Duty. Druhý díl měl velké ambice a vskutku šlo o vynikající hru. Vzhledem k vydání mezi novým dílem Call of Duty a Battlefieldem však zapadl.

Rovnou si pojďme říci, že hra se vyvedla, přestože první pohled by mohl skýtat nejistotu. Ano, z Titanfallu je nyní strategie a ano, skutečně si půjčuje z populární duelovky od Supercell. Do hry však komponuje i prvky z původní série a výsledek je tak mnohem dospělejší, taktičtější a propracovanější.

Ve hře nenarazíte na tolik náhody jako u zmiňované konkurence, i když stále pro vykládání jednotek potřebujete energii, kterou nabýváte časem. Výraznou změnou je však prostředí. To je nyní mnohem komplikovanější a rovněž obsahuje trojici bodů, které se snažíte zabírat, z čehož máte vítězné body. Ve skutečnosti jsou dva způsoby, jak zvítězit.

První možností je zničit soupeři základnu, což není vůbec snadné, jelikož je chráněná silnými zbraněmi. Druhá možnost bude častější – snažíte se ovládnout a udržet kontrolní body vprostřed mapy. Tím získáváte vítězné body. Kdo jich dříve nasbírá 100, vyhrává. Už během přípravy týmu se rozhodujete, jakou strategii zvolíte. My se zaměřili na rychlosti a snažili se vyhrávat rychlým obsazením všech bodů dříve, než se nepřítel vůbec stihne rozjet. Mnohokrát se to však nevyplatí.

Vykládané jednotky jsou trojího typu: piloti, titáni a podpora. Zatímco titáni směřují k protější základně a podpora zůstane na místě, piloti se mohou i vracet, pakliže vás třeba nepřítel přepadne ze zálohy. Autorům se do hry podařilo dostat i plynulý pohyb, jednu z největších předností konzolového titulu, takže vaše jednotky mohou překonávat budovy a na druhý konec mapy se dostat opravdu rychle. Skvěle efektní je i dopad titánů na herní plochu. I mobilní hře se totiž povedlo zachovat onen pocit, že s obřími ozbrojenými kolosy si není radno zahrávat – pokud tedy nenesou vaši barvu.

Každý zápas trvá do tří minut, což může být více než u některých konkurenčních her, ale bitvy jsou mnohem taktičtější. Hned po vyložení například můžete jednotkám zadat směr a cíl pohybu, i když později je již neovládáte. Nezbytnou součástí je i příprava týmu – špatný výběr jednotek pro vás může být smrtící.

Sama hra obsahuje spoustu inovativních prvků, horší je to u free-to-play modelu. Tam už tvůrci pouze otrocky kopírovali a nenajdete v něm záblesk vlastního nápadu. Z výher získáváte bedny s odměnami a na jejich otevření čekáte hodiny. V nich pak čekají karty jednotek, které upotřebujete pro vylepšování. To vše vás samozřejmě stojí herní mince, kterých je poměrně nedostatek. Nakonec nechybí ani prémiová měna a nákup lepších balíčků za skutečné peníze.

Ve výsledku ale Titanfall stojí za doporučení, protože nás svými kvalitami mile překvapil. V konkurenci online duelovek na telefonech se neztratí a přichází s vlastním pojetím válčení. Je mnohem dospělejší a taktičtější. 3D grafika navíc vypadá velmi dobře, jen se občas ve vřavě můžete ztrácet a chvílemi třeba není jisté, který titán je čí. Jestli hře ale odpustíte nenápaditý platební model, zklamáni nebudete.