The Medium

Verdikt

Tvůrci chystaného mrazivého dobrodružství disponují pořádným rozpočtem a nebojí se to dát najevo. The Medium by se tak mohla stát pěkně velkorozpočtovým naplněním jejich hororové vize. Hra by měla vyjít ještě letos.

Počítač

WindowsWindows

Nedostupné

Konzole

Xbox Series XXbox Series X

Nedostupné

Další informace

Výrobce: Bloober Team
Štítky: horor, first person, adventura

Polské studio Bloober Team v posledních letech zaujalo především fanoušky hororů a thrillerů. Svůj věhlas vývojáři z Krakova získali s uměleckými Layers of Fear a utvrdili jej cyberpunkovým Observerem s Rutgerem Hauerem v hlavní roli. Následující druhý díl Layers a loňská adaptace Blair Witch sice tolik nepotěšily, chystaný next gen projekt The Medium má ale značné ambice.

Velké plány odhalil výkonný ředitel společnosti Piotr Babieno v rozhovoru pro polský Business Insider. Zmínil, že zatímco v minulosti tým pracoval s relativně omezeným rozpočtem, na novou hru má budget přesahující 30 milionů zlotých, tedy zhruba 180 milionů korun.

Tato cifra společnosti umožňuje spolupráci s firmou Platige, jež se specializuje na 3D animace a digitální speciální efekty. Není bez zajímavosti, že v minulosti pracovala třeba na snímcích Melancholia či Antichrist režiséra Larse von Triera, ale také na trailerech pro druhého Zaklínače a Cyberpunk 2077.

The Medium je psychologickým hororem, v němž převezmete roli Marianne, onoho eponymního média, které dokáže cestovat mezi naší realitou a světem duchů. Ten je výtvarně inspirován dílem polského dystopického surrealisty Zdzisława Beksińského. Na hudbě pro hru se podílel Akira Jamaoka, dvorní skladatel série Silent Hill. I ta byla pro The Medium inspirací, propůjčila mu například pevné úhly kamery v prostředí, kterým bude Marianne procházet.

Plány na The Medium pocházejí už z minulé generace konzolí, ta ale nebyla dostatečně výkonná na to, aby mohl Bloober Team svou vizi uspokojivě realizovat. Totéž platí pro tu současnou, proto hra vyjde až na Xbox Series X a PC.

Technologii přechodů mezi dvěma světy si tým nechal patentovat, na financování nákladného projektu se podílí hned několik partnerů. Hra by měla vyjít v posledním kvartále letošního roku a Babieno slibuje, že to bude jeden z letošních nejžhavějších titulů.