The Light Keeps Us Safe

Verdikt

Zlé stroje figurují jako nepřátelé v každé druhé hře, až jednoho napadá, proč je tedy stále vyrábíme, když se jich očividně tak bojíme. Zdejší roboti však mají něco do sebe, skrývají se totiž ve tmě a je tedy jasné, co na ně platí nejlíp. Světlo. Hra ještě nevyšla, ale díky programu předběžného přístupu si ji můžete zkusit klidně hned teď.

Počítač

WindowsWindows

16,79 €Steam

Další informace

Výrobce: Big Robot
Štítky: thriller, horor, stealth, procedurálně generovaný obsah, survival, adventura, akční

Ve tmě číhají příšery a světlo znamená bezpečí, to ví přece každé malé dítě, která odmítá usínat bez rozsvícené lampičky. Ve světě The Light Keeps Us Safe ale žádné ustrašené děti nejsou, tedy možná spíš už žádné nezbyly. Hlavního hrdinu obří reflektor chrání před monstrózními konstrukcemi i malými střílnami připomínající Daleky, které ale mají společný robotický původ a motivace. Vyhubit lidstvo.

Za The Light Keeps Us Safe stojí stejný tým jako za Sir, You Are Being Hunted a The Signal from Tölva, a ani do třetice všeho dobrého se vývojáři v čele s bývalým herním novinářem Jimem Rossignolem nevyhnuli tématu obřích robotů. V procedurálně generovaném světě je jich jako naseto a na vás bude se mezi nimi proplížit, ideálně tak, aby si vás vůbec nevšimli. Jedinou jejich slabinou je světlo, takže když půjde do tuhého, můžete je zaplašit obřím reflektorem, který si hrdina nosí všude s sebou.

Tísnivá atmosféra a pocit pronásledování se do vaší mysli proplíží i z nového traileru, který ohlašuje tichý příchod early accessu – The Light Keeps Us Safe teď pořídíte na Steamu za 20 dolarů a můžete si hraní na pikanou s roboty vyzkoušet sami. Vzpouře strojů navzdory totiž potřebujete občas doplnit zásoby a třeba při těch výpravách i narazíte na jiné přeživší, ale moc bychom s tím nepočítali. Takže hlavně to hraní na schovávanou, vyhýbání se pastím, řešení hádanek a tíživá samota. Prostě klasická hra od Big Robot, co taky čekat od studia s tímhle názvem.

Plnou verzi hry chtějí vydat přibližně za půl roku, zřejmě v březnu 2019, postupně budou přibývat nové biomy, druhy nepřátel, hádanky, ale vzhledem k procedurálnímu generování nabízí teoreticky neomezené množství obsahu už teď. Při vydání v ní ale bude i plnohodnotný příběh, který by měl vzhledem k předchozím výtvorům a kariérním drahám vývojářů stát celkem za to.