The Elder Scrolls: Blades

Verdikt

Před pár lety by se to zdálo jako utopie. V podstatě plnohodnotný titul ze slavné série The Elder Scrolls, který nabízí všechno, co od podobné hry čekáte, a to vše na mobilním displeji? Technologie už, zdá se, dozrála do stavu, kdy něco takového opravdu vzniknout může. Minimálně si to myslí tvůrci z Bethesdy. Hra vyjde na podzim 2018 pro mobilní platformy, na konzole a počítač se podívá později.

Další informace

Výrobce: Bethesda Softworks
Štítky: e3 2018, fantasy, first person, otevřený svět, mobilní hry, rpg

Série The Elder Scrolls se na tiskovce Bethesdy objevila hned třikrát. Jednou jako povedený vtípek utahující si z nekonečných portů Skyrimu na všechny možné platformy, podruhé jako očividně předčasně oznámený The Elder Scrolls VI a potřetí jako The Elder Scrolls: Blades. Nová, zprvu mobilní hra s ambicemi, které by se neztratily ani na ostatních platformách, kam se časem také dostane.

Důvod existence The Elder Scrolls: Blades je prostý. Stejně jako v případě Fallout Shelter si chtěla Bethesda udělat na mobily něco, co tam prý vůbec nenachází. Tedy plnohodnotnou, obrovskou a obsahově bohatou RPG hru, která nebude pouhým portem z PC či konzolí. Blades je od základu navržená pro mobilní zařízení, ovšem s rozsahem relativně velké PC hry.

Šéf Bethesdy Todd Howard popisuje The Elder Scrolls: Blades jako ryzí TES, masivní RPG z pohledu první osoby se špičkovou grafikou, bohatým obsahem a ovládáním speciálně uzpůsobeným mobilním zařízením a dotykovým obrazovkám. Soubojový systém tak reaguje na každé vaše ťuknutí či tažení prstem po displeji, pohyb po prostředí řeší buď virtuální joysticky, nebo jednoduché ťukání na místo, kam se chcete posunout.

Ve hře narazíme na všechny základní pilíře TES – velká města, rozsáhlé exteriéry a dungeony. Některé z nich budou navržené ručně, jiné nechají tvůrci náhodně generovat, od čehož si slibují lepší znovuhratelnost.

Samozřejmostí je pak možnost vytvoření vlastní postavy, levelování, plnění úkolů, používání schopností, nechybí ani loot, gear, upravování postavy apod.

The Elder Scrolls: Blades nabídne hned tři hlavní módy: Abyss, která je zdejší variací na roguelike – v rámci nekonečného dungeonu se snažíte dostat co nejdál. Arena, kde budete moct otestovat své schopnosti v soubojích jeden na jednoho proti ostatním hráčům. A konečně Town, hlavní příběhový mód. V Blades nebude chybět dokonce ani stavění města a jeho následná úprava, kdy lze ladit i dekorace. Hra umožní nakukovat i do měst ostatních hráčů.

The Elder Scrolls: Blades vyjde zadarmo letos na podzim na Android a iOS, ale Howard prozradil, že Bethesda chce časem hru dostat na všechna možná zařízení, kde to bude jen trochu možné, tedy mobily, PC, konzole, a počítá se i s podporou obou druhů VR – toho základního mobilního a také toho high endového, desktopového.

Všechny verze hry spolu budou navíc komunikovat, tudíž budete moct hrát například v módu Arena na mobilu proti někomu, kdo hraje Blades na svém PC ve VR. A jedna drobná, ale zřejmě nesmírně užitečná funkce na závěr? Kompletně celé Blades půjde hrát plnohodnotně na mobilních zařízeních i na výšku.

Rozpracovaná verze The Elder Scrolls: Blades byla na E3 k vyzkoušení. Pokud jste se neúčastnili, můžete zapnout Google Play/App Store a do hry se předběžně registrovat. Blades je tak v tuto chvíli mnohem zajímavější a lákavější, než nicneříkající a x let vzdálený The Elder Scrolls VI.

Hra vypadá nejenom dostatečně propracovaně a hezky, ale především tak, že si dal někdo práci s mobilním designem. Na (dostatečně výkonných) telefonech by tak mohlo jít o solidní pecku a titul, který by mohl mít potenciál přivést k sérii víc lidí, než se to kdy podařilo veleúspěšnému a rozšířenému Skyrimu. Když si mohlo Fallout Shelter zahrát přes 120 milionů hráčů, což je podle Howarda víc, než počet hráčů všech ostatních her Bethesdy dohromady...

Blades má se svým zaměřením, uchopitelným konceptem, líbivou grafikou a dobře známým fantasy zasazením otevřené dveře možná i tam, kam se nedostal ani Fallout.