Tangledeep

Verdikt

Pocta devadesátkovým hitům, jak má být. Pohledná, věrná starým mechanikám, ale neodvracející se ani od moderních prvků. Tangledeep ještě nevyšla, ale hru si můžete vyzkoušet již nyní díky programu předběžného přístupu. Plná verze spatří světlo světa již prvního února 2018.

Další informace

Výrobce: Impact Gameworks
Štítky: fantasy, indie hra, pixel art, retro, roguelike, rpg

Je to další roguelike, je to dokonce i další pixelart (tahle dvě odvětví si obzvlášť rozumí), a i když se vám to třeba už dávno zajídá, tak Tangledeep k sobě hráče přitahuje nějakým neviditelným kouzlem. Čím to tedy vlastně je?

Nebudeme si nic nalhávat, pixelart je tu zvládnutý dobře. V podzemních kobkách sice nevyniká tolik, ale ve vesnicích s opodál dunícím vodopádem a krásnými loukami vytváří malebné obrazy. Přitom většinu času trávíte právě v šedivých, spletitých chodbách gigantického bludiště Tangledeep. O to víc si budete vážit barevných vesniček po zdárném nalezení cesty ven.

Ale i tyto vesnice jsou pod zemí. Vlastně celý známý svět je pod zemí a vůbec nikdo neví, jak vypadá neznámý svět nahoře a proč se před ním předci kdysi zavrtali do hlubin. Odhalení tohoto tajemství bude vaším hnacím motorem v útrobách bludiště, které stojí v cestě mezi vámi a čímsi nad zemskou kůrou.

Jinak je Tangledeep docela normální roguelike. Procházíte místnostmi, zabíjíte monstra, sbíráte loot, levelujete v rámci jednoho z mnoha povolání atd. Zajímavě vypadají souboje, které jsou velice taktické díky tahům. Sice se přímo nestřídáte v tazích se soupeři, ale kdykoliv se pohnete, seknete, či vystřelíte šíp, nepřátelský lučištník, mág, či obří had ve stejnou chvíli podnikne kroky k vaší eliminaci.

Pokud zemřete, jedete pěkně od začátku a bludiště se samozřejmě procedurálně přeskládá, takže z umírání neplyne moc výhod. Na druhou stranu, pokud vám permadeath nevoní, jednoduše si zvolíte mód dobrodružství, ve kterém smrt není permanentní. Tangledeep opustí early access již 1. února.