Super Time Force Ultra

Verdikt
80

Super Time Force Ultra osvěžila herní pravidla. Díky převtělování a hrátkám s časem vytvořilo z obyčejné plošinovky hratelností výjimečné herní dílo. Multiplayer byl překonán, teď spolupracujte sami se sebou!

Počítač

WindowsWindows

12,49 €Steam

Konzole

PlayStation 4PlayStation 4

$14,99PlayStation Store

Xbox OneXbox One

Xbox Store

Xbox 360Xbox 360

299 KčXbox Store

PS VitaPS Vita

$14,99PlayStation Store

Další informace

Výrobce: Capybara Games
Vydání: 14. května 2014
Štítky: arkáda, 2d, indie hra, plošinovka, akční

Ve dvou se to lépe táhne, a když je lidí ještě víc, problémy jako by přestaly existovat. Stejně to funguje i v Super Time Force Ultra. S touto akční arkádou ale získává pojem kooperace zcela nový herní smysl. Zpočátku se na systém hry jen těžko zvyká. Občas je hra příliš divoká, příliš šílená, někdo by se dokonce nebál použít slovo nestandardní! První dojmy jsou proto vskutku neopakovatelné. Například postav je ve hře jako na orloji a rozhodně je z čeho vybírat. A k tomu jste ještě pány času! Super Time Force Ultra je z určitého úhlu pohledu šíleně komplikovaná. Naštěstí i složitost může mít své světlé stránky. Ty jsou zde rozhodně v převaze a inovace je zde rozhodně pozitivním prvkem.

Tělo a čas

Že hra nakládá s časem velmi volnomyšlenkářsky a stejně tak i se vším ostatním, především s hromadným nasazováním hratelných postav do akce, je věc, která se vám záhy začne nesmírně zamlouvat. Ponejvíce těm z vás, kteří si často přejí býti někým jiným. V téhle hře se budete převtělovat velmi často, změna identity má totiž v rámci hratelnosti zásadní význam.

Kamarádi do nepohody

Akční hrdinové, mezi kterými lze v Super Time Force Ultra volně přepínat, mají velmi odlišně bojové schopnosti, které se hodí do specifických situací. Jinak si bude proti přesile počínat chlapík se štítem, jinak bude deprimovat své nepřátele sniperská slečna "Aimy", a zcela jinak postraší své okolí Jean Ramboise, co dělá naráz díry do zdí i stropů vícehlavňovým kulometem.

Na hráči je, aby přednastavené vlastnosti hlavních postav ideálně zkombinoval, a to tak, že mezi nimi bude včas přepínat a přizpůsoboval se tak nárokům každého levelu. Výměna těl však není zadarmo. Může se odehrát jen pokud se využije ona druhá, již zmíněná specialita hry, totiž vrácení času.

S duchy v zádech

Kdo hrál například Retro/Grade nebo zná nazpaměť Červeného trpaslíka, dobře ví, co dokáží způsobit zařazená zpátečka v časové rovině kombinovaná s kopírováním identit. Ve známém seriálu se čtveřice hrdinů několikrát naklonuje do minulosti a vzájemně se konfrontuje. V Super Time Force Ultra to funguje podobně včetně komických nedorozumění i lapsů.

Díky tomu, že hráč může převíjet čas nazpět a odstartovat v jakémkoliv bodě levelu vždy s jiným hrdinou, hraje de facto sám se sebou kooperativní multiplayer, neboť po převinutí času a nástupu nové postavy stará nezmizí. Naopak, začne jako robot provádět ty samé úkony jako minule, takže průchod mapou je najednou kolegiální - síly se násobí. Pouze s tím rozdílem, že na starou postavičku už nemáte přímý vliv. De facto sklízíte jen to, co jste předtím zaseli.

V ideálním případě se individua na obrazovce krásně doplňují. Duch Ramba například svou těžkou zbraní čistí blízké okolí, zatímco „aktuálně živá“ sniperka likviduje protivníky za rohem. Tím, že se hrdinové dokáží navzájem ochránit, ovlivňují i svoji historii. Když jeden druhého zachrání od „minulé“ smrti, přejde do zachránce jako bonus větší životní i akční síla.

Všichni na scénu

Převíjet hru nazpět jako videopásek nemá krom obecné časové dotace na dokončení levelu žádná větší omezení. Můžete si do obrazovky naklonovat třeba tucet vlastních identit a pořádně to na mapě roztočit. Pokud je ale v levelu příliš mnoho postav, mění se hra pochopitelně v krkolomný chaos bez předem jasného vítěze.

Ve hře sice takřka nelze umřít, nicméně z veškerého převíjení času a naskakování svých vlastních duchů do hry se vám může pořádně zatočit hlava. Například přestanete stíhat kontrolovat akci svých předchozích inkarnací a začnete se jim plést do cesty. V takovou chvíli je dobré vše odpískat a začít znovu. Cílem každého hráče ale je, aby se do takových situacích vůbec nedostával.

Možná ale hrou proklouznete jak nůž máslem díky objevení techniky, na kterou hra tak úplně není připravena. Když je postav na scéně moc, vznikne sice chaos, ale také obrovská síla, kterou když navedete jedním směrem, třeba na souboj s bossem, zcela jistě zvítězí hrubá síla nad jakoukoliv taktikou.

To, co na poli nezávislých her nakousla Swapper, by mohla Super Time Force Ultra zpopularizovat. Swapper zpracovala spolupráci vlastních těl v pomalé logické plošinovce, Super Time Force Ultra téma zrychlila a časově zašmodrchala. Po překonání úvodních obtíží a po smíření se s audiovizuální stylizací nadchne tahle akce každého, nejen hráče, kteří mají rádi plošinovky.