Super Cat Tales

87

Jestli se poohlížíte po tradičním plošinovkovém zážitku na mobilních platformách, našli jste svůj svatý grál. Super Cat Tales zvládá s málem rozehrát veliké divadlo. Je krásná, skvěle se hraje a někdo v ní utopil tunu výborných nápadů a kvalitní tvůrčí práce.

Výrobce: FDG Mobile Games GbR
Vydání: 17. listopadu 2016
Štítky: platby uvnitř hry, zdarma, plošinovka, akční

Kočky jsou podivná stvoření. Nevyzpytatelná, líná a nijak nepřispívající společnosti. Kočky coby hlavní hrdinky plošinovky Super Cat Tales tím pádem působí vyloženě nezvykle. Běhají, skáčou a lezou, kam jen to jde a třebaže nejde o kdovíjak přesné ztvárnění kočičího života, Super Cat Tales v tomhle směru nabízí obrovsky zábavný, chytrý a výborně navržený hopsací zážitek.

Hráčův cíl ve hře se nikterak neodchyluje od pravidel nastavených klasickými plošinovkami Super Mario Bros. Jednoduše je třeba proniknout ze začátku úrovně na její konec, proběhnout ji zleva doprava, skákat, vyhýbat se nepřátelům, sbírat bonusy a překonávat překážky. Ovládání se řadí do kategorie těch nejjednodušších možných. Z běhu můžete zrychlit do krátkodobého sprintu, můžete šplhat na stěnu, odrážet se od nich a hopsat z plošinky na plošinku. To vše ovládáte elegantními tahy na levé straně obrazovky, popřípadě si vypomůžete poklepáním napravo.

Na hříčku se dvěma ovládacími prvky umí být Super Cat Tales překvapivě komplexní zábavou. Design úrovní je na vysoké úrovni, je vidět, že byli brány ohledy na limity dotykových displejů. Vizuální ukazatele přitom zůstávají jasně rozpoznatelné, takže si nikdy nebudete připadat zmateně či snad frustrovaně.

A to i přesto, že Super Cat Tales se pyšní trochu výše nastavenou obtížností. Stačí jen letmý dotyk s nepřítelem a čeká vás penalizace, dva dotyky už znamenají návrat na start úrovně. Nikdy však nebudete mít pocit, že se vůči vám tvůrci titulu chovají nefér. U každého selhání lze přesně vysledovat vaší chybu, která k němu vedla, a hra navíc obsahuje dobře vyváženou sadu levelů, jejichž náročnost roste jen pozvolna, tak aby vás příliš nezahltila.

Sympatickým prvkem je rovněž nabídka celé řady kočičích postav, k nimž se v  průběhu hraní dostanete. Každá disponuje trochu jinou schopností. Brzy po začátku tak budete moci bourat stěny nebo plavat proti jinak příliš silným vodním proudům.

Kouzlo hry spočívá i ve fantastické grafice. Po stránce vzhledu se její autoři inspirovali u pixel-artu, dokázali jej však zpracovat plněji, barevněji a detailněji, takže výsledný dojem je stále svěží, a především zatraceně působivý.

Jistě, můžete argumentovat tím, že Super Cat Tales se pouští do dobře probádaného teritoria a neobtěžuje se přijít s ničím novým. I v tom stávajícím se ale odráží tolik péče a lásky k tomuhle dílku, že i když nepatříte mezi milovníky koček, neměli byste váhat a hře dát šanci. Takhle vysoce zábavné skákačky nevznikají na mobilních platformách každý den.