Shadowgun: Deadzone

Verdikt
50

Nekompromisní grafika a skvělé přestřelky dost dobře nemaskují skutečnost, že Shadowgun: Deadzone trápí hráče hned v několika oblastech. Od technického stavu až po obsahovou prázdnotu.

Další informace

Výrobce: MADFINGER Games
Vydání: 15. listopadu 2012
Štítky: platby uvnitř hry, zdarma, střílečka, multiplayer, 3rd person, mobilní hry, akční, online

Střílečka Shadowgun z roku 2011 byla pravděpodobně jednou z prvních her, které ilustrovali rychlost, s jakou mobilní telefony a tablety smazávají náskok tradičních herních platforem v oblasti vizuálního zpracování. Špičkovou grafikou i perfektní hratelností se Shadowgun může chlubit i po letech, co však mrzí, je jeho vpravdě generický scénář. Gró hry představuje kampaň pro jednoho hráče a ta se ne úplně povedla.

V roce 2012 se nicméně brněnští autoři z Madfinger Games rozhodli oslovit i multiplayerové hráče. Shadowgun: Deadzone tak možná okupuje stejné fiktivní univerzum jako jeho předchůdce, s tím ale veškerá podobnost končí. Namísto příběhu se v pokračování ponoříte do intenzivních online přestřelek.

Ve hře na vás čekají dva herní režimy: známá varianta všech proti všem a Zone Control, v němž je úkolem zabrat a ubránit před nepřátelským týmem určitou vymezenou oblast. Takže střílíte, plníte zadání a stoupáte po úrovních, čímž na vaše konto přitékají peníze, za které si vylepšujete výbavu.

Jak je u značky Shadowgun dobrým zvykem, i Deadzone vypadá naprosto fantasticky. Místní síťová střelba působí zábavně (naučte se, že kryt a granát budou vašimi nejlepšími kamarády) a v herním obchodě se nachází dostatek zbraní k tomu, aby vás experimentování s nimi  po nějakou dobu zabavilo. Kdyby tímhle zkonstatováním recenze mohla skončit, byly by naše dojmy z Shadowgun: Deadzone veskrze pozitivní. Ona však skončit ještě nemůže. Bohužel.

Vzhledem k tomu, že si Shadowgun: Deadzone může kdokoliv stáhnout úplně zdarma, vydělávají si vývojáři na obživu alespoň mikrotransakcemi. K porážení soupeřů pořád potřebujete určitou šikovnost, možnost zaplatit hned po startu hry lepší zbraň však přináší do multiplayerových zápasů těžkou nevyváženost. 

Nejde ale o jedinou problematickou složku. I léta po vydání doprovázejí hraní potíže se síťovou infrastrukturou. Samotné připojení se většinou není problémem, tím jsou až vážné lagy, zasekávající se postavy soupeřů a dokonce se setkáte i s momenty, kdy celý zápas kompletně spadne. Dost to kazí prožitek ze hry.

Je smutným faktem, že Deadzone po tak dlouhé době v provozu stále působí jako nehotový produkt. Tvůrci sice v průběhu času přidali pár multiplayerových map a vydali nějaké opravné balíčky, funkčnost hry má však daleko k ideálnímu stavu a například počet pouhých dvou herních režimů nelze považovat za nic jiného než naprostý průšvih. Existují chvíle, kdy Shadowgun: Deadzone pracuje jako vážně solidní střílečka. Těch chvil je ale málo. Až příliš často si budete říkat, že autoři věnovali velké úsilí tomu, aby hra vypadal co nejlépe, a veškeré další elementy přidali až později. 

Deadzone potřebuje péči na několika frontách a potřebuje ji jako sůl. Jestli v Madfingeru dokáží zapracovat na technických nedodělcích a nalít do svého dílka nový, smysluplný obsah, bude ten zážitek stát za to. Takhle je ale k téhle zajímavé střílečce pořád potřeba přistupovat s opatrností.