RollerCoaster Tycoon 2

Verdikt
80

Pro nového hráče velmi zajímavá hra. Ale pro ty, kteří už s RollerCoaster Tycoonem mají nějaké zkušenosti a čekali by něco nového nebo lepšího, hra spíše není. RCT2 nabízí jen bohatší porci toho samého. Pokud ale nejste ostřílenými veterány jedničky a baví vás budovatelské strategie či tycoony, hra vás nejspíš zabaví na dlouhé dny i týdny. K dispozici je v edici Triple Thrill se dvěma datadisky již v ceně.

Další informace

Výrobce: Chris Sawyer Productions
Vydání: 18. října 2002
Štítky: tycoon, budovatelská, staré pecky, strategie

Na úvod si řekněme něco málo o historii zábavních parků na PC. První, koho napadlo přenést stavbu a provoz zábavních parků do virtuálního světa, byla firma Bullfrog, v té době známá třeba svým Syndicatem, ve hře Theme Park. Jednalo se o zajímavou a hlavně velmi obtížnou hru, se slušnou, avšak při stavění horských drah, ne právě přehlednou grafikou, takže tím se do povědomí hráčů příliš nedostala, ačkoliv její fandové by se také našli.

To pravé ořechové přinesl až projekt Chrise Sawyera zvaný RollerCoaster Tycoon. Chris měl z počátku problémy s hledáním distributora a několik firem ho odmítlo s tím, že se jedná o neprodejnou hru. Avšak kdo hledá, najde - distribuce hry se ujala firma Hasbro Interactive a úspěch se dostavil záhy. RollerCoaster Tycoon dobyl srdce nejednoho hráče hlavně svou skvělou hratelností a s grafikou na svou dobu krásnou a roztomilou. Hry se prodaly miliony a dočkala se dvou datadisků, jež ji obohatily o nové druhy atrakcí, stánků, scenérií a scénářů.

Tutorial a scénáře

Pokud jste již původní RCT hráli, první co vás po instalaci pokračování napadne, bude "tohle už jsem někde viděl". A skutečně vás uvítá ta samá grafika, jakou jste měli možnost vidět před několika lety. Nováčkům přijde vhod tutorial, který názorně předvede vše, co je zapotřebí k úspěšnému zvládnutí hry. Ti záhy zjistí, že ovládnout RollerCoaster není žádná věda.

Čeká na vás 12 různých scénářů rozdělených do třech stupňů obtížnosti. Bohužel však úkoly příliš rozmanité nejsou - do října čtvrtého roku mít tolik a tolik návštěvníků a takové nebo takové hodnocení parku, udržet příjmy ze vstupu na atrakce minimálně 10 000, udržení měsíčního výdělku za pomoci občerstvení a tak dále. Obtížnosti se od sebe liší pouze časovým limitem a hodnotami, kterých máte v určeném časovém úseku dosáhnout, a také tím, že zákazníci jsou v obtížnějších scénářích více vybíraví a méně věří vašim reklamním kampaním, bez kterých nemáte šanci dané úkoly splnit.

Jako další scénáře čekají již představěné parky podle reálných předloh ze Six Flags. Těch je pět a jejich prázdné mapy, kterých je šest. Do hromady vás tedy čeká 26 scénářů, které se úkoly liší jen minimálně, zato jsou ale dost často usazovány do zajímavých lokací, jako je opuštěná továrna, hrad a nebo staré a nepoužívané letiště v Amity.

Atrakce a scenérie

Těžištěm hry jsou samozřejmě horské dráhy, které jsou doplněny dalšími atrakcemi. Horských drah je ve hře skutečně mnoho, stejně jako doplňujících atrakcí. Jejich stavba probíhá též úplně stejně jako v jedničce a to pomocí panelu, ve kterém si vybíráme součást, kterou chceme použít. Dráhy nyní můžete stavět mnohem výš a tu nejvyšší, ve hře zvanou Gigacoaster, můžete vybudovat až do výšky 128 metrů, což je, jak jistě uznáte, výška více jak úctyhodná. Pro zajímavost - právě v tomto stylu je vystavěna dráha zvaná Goliath, která je v Holandsku a je to největší horská dráha v Evropě.

Pak je tu také možnost lepšího umístění atrakce do scenérie. To znamená, že můžete kolem své horské dráhy vystavět třeba celý hrad, a pak ji s ním uložit pro pozdější opětovné použití. Samozřejmě kromě horských drah přibyly i některé normální atrakce. Setkáte se zde například s létajícím kobercem, pirátskou lodí a nebo minigolfem.

Obchůdky

S obchůdky a stánky je to stejné jako s atrakcemi. Jejich tu spousta, ale většinu jich už známe. Informace, prodej balónků, čepic, hamburgerů, hot dogů, to vše jsme již mohli používat. Avšak jsou tu i příjemné novinky, jako pečené kuře, prodej slunečních brýlí, ledový čaj nebo káva. Další velmi důležitou novinkou ve stánkařské sekci jsou první pomoc a hlavně bankomat. Ten se hodí zvláště ve chvílích, máte-li udržet určitý počet zákazníků v parku, ale nedaří se vám to, protože návštěvníci jsou švorc. Ti už nemusejí opouštět park kvůli nedostatku financí, ale stačí přijít k bankomatu párkrát ťuknout do klávesnice a hotovost je na světe. Návštěvník má radost, že má peníze a vy máte radost, že je u vás utratí.

Pokud se vám vzhled mapy zdá poněkud strohý i za přítomnosti atrakcí a různých stánků, máte možnost ho vylepšit množstvím scenérií. Samozřejmě přibylo několik nových, jako například pirátská scenérie nebo ta sportovní, avšak přírůstků je minimum.

Návštěvníci a ovládání

Nejviditelnější změnou na návštěvnících parku je jejich značení. Chris Sawyer vyměnil značně neosobní čísla za mnohem přirozenější jména. Bohužel však jejich umělá inteligence zůstala stejná, takže pokud jim například z uzavřeného prostoru neukážete cestu ven, sami jí nenajdou a budou stále chodit v kruhu a postupně jim bude klesat nálada až k bodu, kdy prohlásí, že chtějí domů. Zajímavou novinkou v informacích o návštěvníkovi je možnost podívat se, na jakých atrakcích byl a která z atrakcí je jeho oblíbená.

Hra opravdu není příliš odlišná od prvního dílu, ale vzhledem k tomu, že se jedná o hru již z oblasti retra, nijak zvlášť to nevadí. Většina nových hráčů jedničku stejnak nehrála, a proto se může směle pustit do dvojky. Pokud se počítáte k herním veteránům a první díl RCT dobře znáte, můžete si jej stejně dobře připomenout zahráním dvojky.