REDCON: Strike Commander

75

Poutavá a nápaditá strategie, která navíc oplývá na poměry žánru a platformy velice zajímavým příběhem.

Výrobce: Hexage
Vydání: 19. dubna 2016
Štítky: sci-fi, platby uvnitř hry, zdarma, česká hra, alternativní historie, vojenské, taktická, strategie, od českých výrobců

Jak by vypadal svět, kdyby první světová válka nikdy neskončila? Podle představ českého studia Hexage by konflikt pokračoval pomocí obřích bojových pevností, které by se staly strategickým centrem bojů. Hra REDCON vás postaví do role vrchního velitele právě těchto kolosů.

Premisa tedy zní docela jednoduše, ale pravda je taková, že hra samotná je příjemně a sympaticky komplexní. Veškerá hratelnost se sice soustředí o ovládání vlastní pevnosti a zničení bunkru nepřátel, ale množství způsobů, jak toho dosáhnout, je bohulibě bohaté. Po vzoru FTL: Faster Than Light ovládáte jednotlivé místnosti i obsluhující personál.

O všechno je potřeba se starat. Rozkazovat, kterou munici mají které zbraně použít a kam cílit svou palbu. Přidělovat pracovníky do jednotlivých stanovišť, aby radary lépe pracovaly, aby děla byla přesnější a minomety nabíjely rychleji. Postupů, jak zvítězit, je povícero. Každý od vás pak bude chtít jiný taktický přístup.

Nabijete střepinové granáty, kterými nepoškodíte vybavení nepřátelské pevnosti, ale zato z její obsluhy naděláte želé? Vypálíte protivníky do základů? Pokusíte se oponentovu mašinérii pouze ochromit, a pak zabrat pomocí výsadku vlastních vojáků. Fantazii se meze nekladou a hra nabízí dost voleb a možností, aby většina z nápadů, které se vám mihnou hlavou, opravdu šla uskutečnit.

Jádro hratelnosti se tedy soustředí do chytlavých a rozmanitých přestřelek mezi dvěma tvrzemi. Je ale také potřeba ještě doplnit, že hra nejen dobře vypadá a dobře zní, ale její příběh rozhodně také není k zahození. Jemně se dotýká ideologických a mocenských témat, a kdyby vás náhodou začalo nudit neustále rovnat se zemí jen řadu pevností, zvědavost, co bude dál, funguje jako spolehlivá motivace k tomu telefon neodložit.

To je také jedna ze dvou výtek, které si REDCON zaslouží. Jedná se původně o mobilní hru, její počítačová předělávka na to značně trpí zejména v oddělení ovládání. Rovněž moc nepotěší omezené možnosti při stavbě vlastní pevnosti, tedy ještě před bitvou. V kontrastu se širokou paletou voleb přímo v akci je budování útočné baterie poměrně chudé. Do několika předpřipravených okének nataháte kanóny, kterých je stejně omezené množství, takže si ani nevyberete jejich druh, protože místo je na všechny, a to je v podstatě vše, co se před zahájením samotného krveprolití dá dělat. Jde ale spíš o menší nedostatek, který je ve světle řady pozitiv a dobré zábavy velice snadné odpustit.