Real Racing 2

Verdikt
91

Mobilní zařízení

AndroidAndroid

Google Play
Koupit

iOS (iPhone, iPad)iOS (iPhone, iPad)

App Store
Koupit

Windows PhoneWindows Phone

Windows Store
Koupit

Počítač

Mac OS XMac OS X

App Store
Koupit

Další informace

Výrobce: Firemint
Vydání: 1. prosince 2010
Štítky: auta, simulace, závodní

Zkušení harcovníci na poli mobilních videoher ze studia Firemint se v roce 2009 rozhodli, že na iPhone přivedou čistokrevnou závodní simulaci. “Jak byste chtěli simulovat řízení auta na dotykovém displeji?”, znělo z tábora škarohlídků a skeptiků. Těm všem však Australané záhy zavřeli papule. Nejen že první Real Racing vypadal lépe než cokoliv, co bylo před dvěma lety na App store možné koupit, on se i nejlépe hrál a tím pádem perfektně ovládal.

Kluci od protinožců totiž projevili fištrón hodný řeckých pluralistů, a místo aby hráčům stejně jako konkurence nabídli jeden způsob ovládání, nechali nastavení ovládacího schématu čistě na nich. Slavili úspěch, vydělali a to znamenalo jediné; připravit pokračování. To z výrobního pásu vyjelo v prosinci loňského roku, zprvu pouze pro iPhone, ale později i ve speciální HD verzi šité na míru iPadu 2 a právě Real Racing 2 HD nahlédneme pod kapotu.

Větší a lepší

Real Racing 2 HD (dále RR) nabízí vše co první díl, ale ve větší míře a lepším provedení. Středobodem hry je opět režim kariéry, v němž se coby jezdec amatér probíjíte přes poháry (od divizního až po světovou sérii) k nehynoucí slávě, penězům a štemplu “Profík” na řidičáku. Každý z pohárů je pak složen z několika menších turnajů a klasických disciplín typu duel, time trial nebo eliminace (časová, ne fyzická). Vedle šplhání do závodnické síně slávy je v menu ještě možnost skočit okamžitě do závodu nebo vyzvat traťový rekord v Time trialu.

Ten samozřejmě nezdoláte pěšky, a tak je čas povědět si něco o autech. RR jich nabízí vcelku obstojný počet, hnidopich by sice mohl namítnout, že 30 je málo, ale stejně tak bychom mohli kritizovat Bugatti Veyron za to, že je pomalejší než stíhačka. Co se týká značek, nechybí nižší střední třída zastoupená Volkswagnem a Volvem, nechybí americké „muscle“ obludy (Ford, Chevrolet), britští elegáni (Jaguar, Lotus), německá preciznost na čtyřech kolech (BMW) ani japonský počítač s GT motorem (Nissan). Nad všemi pak bdí stádo téměř 600 koní uvězněných pod kapotou superauta McLearen MP4-12C. Hra samozřejmě dovoluje vlastněné vehikly za vyhrané peníze výkonnostně ladit (vizuálně lze změnit pouze barvu), což je důležité především vzhledem k požadavkům některých turnajů na sílu motoru.

Samotné závodění je pak velmi příjemné, ať už sedíte v čemkoliv. Jak už jsem avizoval výše, ovládání lze plně přizpůsobit. To přijde vhod především při hraní v MHD, kde se příliš nedá využít dle mého názoru nejzábavnějšího způsobu řízení nakláněním. Hráč v takovém případě nemá jinou možnost než přepnout na virtuální a značně nešikovný volant vedený prstem (i když i ten nemusí být a priori špatný). Dále je možné zapnout až tři asistenty: kontrolu smyku, kontrolu brzd a kontrolu volantu, přičemž aktivací všech závod téměř automatizujete, což - přiznejme si - ocení maximálně absolutní videoherní panic.

Z vlastní zkušenosti doporučuji zapnout pouze kontrolu smyku, jelikož ani RR se nevyhnulo problému, kdy auta po trati kloužou jako máslo po rozpálené pánvičce, a tak vám tento asistent často zachrání (srovná) zadek. Jinak je však z mého pohledu “řidiče amatéra” - jenž zatáčku řeže maximálně, když nedopatřením nedá přednost tramvaji - chování aut (na poměry mobilního zařízení samozřejmě) dostatečně uvěřitelné. Potěší i lehký model vizuálního poškození (odpadávají spoilery), particle efekty (písek, kouř) a fakt, že se v jednom momentu na trati prohání 16 vozů. Jediné, co bych tak hře mohl opravdu vytknout, je imbecilně řešené zpětné zrcátko, k jehož aktivaci vám nezbývá než použít špičku nosu (aktivační button byl totiž vývojáři chytře umístěn uprostřed obrazovky, daleko od všech prstů).

Víc kol, víc zábavy

Velkou devízou druhého RR je multiplayer, který potěší především závodníky, jež ani agresivní AI na nejvyšší obtížnost (celkem jsou tři: easy, medium, hard) neuspokojuje. Připojení k dalším 15 benzínovým nadržencům zprostředkuje bezchybně fungující služba Game Center (obdoba Xbox Live). Online závodů mám odjeto několik a nikdy jsem nezažil nezaplněný startovní rošt nebo špatnou odezvu. Zkrátka další velké plus k už tak dobré známce.

Po vizuální stránce vypadá RR naprosto úchvatně, pohled z kokpitu je ohromující a věřte, že náhodné čumily v městské hromadné dopravě budete muset odhánět koštětem. Kdo zkrátka vidí něco takového poprvé, nestačí valit oči. Vy byste však měli valit do App store a hru si okamžitě koupit, nic moc lepšího totiž momentálně na iOS nenajdete; přinejmenším v žánru závodním.

Zajímavost pod čarou

Real Racing 2 HD nabízí možnost připojit iPad k velké obrazovce a následně používat plochu tabletu jako sekundární displej, na němž se v reálném čase zobrazují statistiky závodu.