Raptor: Call of the Shadows

Verdikt
80

Jedna z ikonických dvourozměrných stříleček předminulého desetiletí. Pokud si chcete doplnit vzdělání či jen připomenout staré časy, s Raptorem se nespletete. Na iOS hra vyšla v roce 2010 a je shodná s původní počítačovou verzí - samozřejmě krom ovládání, které je pochopitelně upravené na dotyková zařízení.

Mobilní zařízení

iOS (iPhone, iPad)iOS (iPhone, iPad)

App Store
Koupit

Další informace

Výrobce: Blitwise Productions
Vydání: 20. prosince 2010
Štítky: arkáda, retro, akční

Po zaslechnutí jména hry Raptor se herním pamětníkům musí nutně rozzářit oči a nejspíš bychom se dočkali i nějaké té nostalgické slzičky. Raptor byl právě tou hrou, jejíž první epizodu, která byla volně šiřitelná jako shareware, hrál nejspíš úplně každý, stejně jako úplně každý toužil po plné verzi, jež bylo ale v době vydání v České republice téměř nemožné sehnat. Dnes už to ale zdaleka takový problém není, spíše naopak, doplnit si resty z mládí nikdy nebylo snazší.

Jak už to bylo kdysi zvykem (který, přiznejme si, úplně nevymizel dodnes), příběh v podstatě neexistuje. Děj Raptora by se dal shrnout do jedné jediné věty - vesmírná megakorporace si vás najme jako žoldáky, abyste ji pomohli eliminovat konkurenty. Hotovo. 

Rozplétání pavučiny intrik však od her podobného žánru stejně nikdo nečekal. Hlavním palivem zde byla bezmyšlenkovitá, ale zatraceně zábavná destrukce nalétávajících vln nepřátel různých tvarů a schopností. 

Kouzelný je také drobný ekonomický prvek, nad kterým už by se dnes sice vůbec nikdo ani nepozastavil, ale v době vydání nešlo o až tak běžnou záležitost. Mezi jednotlivými misemi můžete do své stíhačky instalovat nové zbraně, raketové systémy a štíty. Stejně tak ale lze upgrady posbírané během přestřelek prodat a utržené peníze využít na nákup něčeho jiného.

Raptor: Call of the Shadows dokáže s přehledem zabavit i dnes. Jak bylo kdysi zvykem, hra je na vyšší obtížnosti pořádně tuhá, takže si k hraní připravte nutnou dávku trpělivosti a nervy z oceli. Odměnou vám bude skvělý pocit zadostiučinění při překonání obzvlášť obtížného bosse i hodiny explodujících nepřátelských stíhačů a budov.