PinOut!

88

PinOut!, to je nádherná, velmi intenzivní a nesmírně zábavná variace na tradiční pinball, která nechává originál daleko za sebou.

Výrobce: Mediocre
Vydání: 30. ledna 2017
Štítky: arkáda, platby uvnitř hry, mobilní hry, pinball

Ze všech klasických her byl starý dobrý Pinball možná tou úplně poslední, od níž uživatelé očekávali předělávku poplatnou moderním standardům. Jaké je tedy překvapení, že přesně takovou vydalo studio Mediocre na mobilních platformách. Jmenuje se PinOut! a jedná se o skvělou arkádu s neuvěřitelně uhlazenou prezentací, stylovou výzvou a perfektním hudebním doprovodem.

S PinOut! se na první pohled nakládá obdobně jako s hříčkou známou z osobních počítačů. K dispozici máte dvojici páček, napravo a nalevo, které ovládáte prostým klepnutím na displeji a kovovou kuličku, do níž bušíte ve snaze odpálit ji co nejefektivnějším způsobem. V tomto bodě nicméně podobnosti končí, jelikož namísto honby za co nejvyšším skóre tu je vaším úkolem popohnat kuličku co nejdále a co nejrychleji v rámci řady úrovní.

Budete se muset snažit poslat kuličku specifickými cestičkami a zákruty, přičemž vždy budete mít na výběr vícero směrů, jimiž se lze dát. Tyto dráhy zde slouží jak zkouška vašich schopností. Ty snáze dostupné vás prostě popostrčí dál, zatímco na konci těch komplikovanějších čekají všemožné bonusy k prodloužení odtikávajícího času anebo různé minihry, jimiž si rovněž lze navýšit časový limit. Drahocenné vteřiny tu slouží jako základní prvek hratelnosti – v momentě, kdy čas vyprší, následuje konec hry a přesun na začátek.

Nutno říci, že všechny složky, dohromady pospojované, dávají vzniknout výborné a frenetické zábavě. Řeč není jen o leveldesignu či citlivému dávkování bonusů. Dokonce i po nepodařeném úderu a návratu o dvě obrazovky nazpět budete rádi připraveni vrhnout se zpět do akce a v napjatém očekávání sledovat, co si na vás tvůrci přichystali tentokrát. Medvědí službu hře totiž dělá audiovizuální stránka. Pestrá, neonová grafika i našlapaný elektro-soundtrack stojí v popředí celého projektu a rozhodně se jedná o pádný důvod, proč PinOut! alespoň vyzkoušet.

PinOut! představuje v podstatě takový jedinečný zážitek svého druhu. Dílem proto, že prostě nemá žánrovou obdobu, ale do větší míry z toho důvodu, že jde o skvělou hříčku, v níž září vynikající design, neuvěřitelně plynulá a zábavná hratelnost a trefná hudba.

Pravda, čas od času vás rozladí nejisté vyhodnocování vašich úderů a zpočátku je také třeba připravit se na vyšší náročnost. To je ovšem dojem ryze subjektivní. Ostatně, chcete-li si průchod napříč úrovněmi usnadnit, můžete si zaplatit aktivaci záchytných bodů a vyhnout se tak návratu na úplný start.

I se započítáním těchto nedostatků ale zůstává pinball jako žádný jiný. Vlastně něco mnohem lepšího než tradiční pinball.