NHL 94

80

Herní pamětníci a dlouhodobí fanoušci hokejových her doporučení jistě nepotřebují. Ostatní, kterým milované a často vzpomínané začátky hokejových titulů unikly, vzdělání si můžete doplnit zcela zdarma ve svém prohlížeči.

Online

Prohlížeč (online hry)Prohlížeč (online hry)

ZdarmaDOS Games Online

Výrobce: EA Sports
Vydání: 15. října 1993
Štítky: browser-gaming, zdarma, staré pecky, online, sportovní

NHL 94 (v počítačové verzi se hra jmenovala pouze "NHL Hockey", nenechte se zmást) se řadí k největším klasikám žánru hokejových her. Dodnes najdete celé komunity nadšenců, kteří ji s nadšením hrají, pořádají v ní multiplayerové ligy, předhání se v tom, kdo vytvoří nejlépe emulovanou verzi a podobně. Je tedy jasné, že na hře musí něco být. Žádný titul si neudrží aktivní fanouškovskou základnu třiadvacet let, aniž by se o to zasloužil svými kvalitami.

Hra je na první pohled podobná "první" hokejové simulaci vůbec, NHL 93. Najdete tu však řadu drobných rozdílů, které dohromady skládají důvod, proč většina retro hráčů preferuje právě ročník 94. Jedná se například o ruční ovládání brankaře, což je v NHL 94 novinka. Může se to zdát jako maličkost, ale v praxi to znamená daleko větší moc nad tím, co se na hřišti děje, protože můžete vlastním umem eliminovat řadu jistých gólů.

NHL 94 se sice samozřejmě hraje velice akčně a arkádově, ale taktéž velmi přesně pracuje s hokejovými pravidly, nic si neulehčuje ani nevynechává. Dalo by se tak říci, že již v hokejové hře z konce roku 1993 lze najít závan realistické hratelnosti, který se mísí s přístupným ovládáním a přímočarým tahem na branku. Možná právě proto je hra dodnes tak oblíbená.

Titul si můžete zdarma zahrát ve svém prohlížeči bez nutnosti cokoliv instalovat. Bude se jednat o emulovanou verzi a je tak nutné počítat s trochu horší plynulostí hry. Pokud byste měli zájem se například účastnit lig proti ostatním hráčům a podobně, na internetu naleznete specializovaná fóra, která vám poradí, jak na to. Vězte, že to ale bude vyžadovat trochu technických dovedností a už to nebude hladce a bez instalace.