My Friend Pedro

Verdikt
83

Vynikající arkáda, která vám dovolí být přesně tím ostrostřeleckým baleťákem, jakým jste vždycky být chtěli. Jestli se ale ve vašem nitru ukrývá bručoun, který má tendence ohrnovat nos nad ujetostí, za jakou by se občas nestyděli ani Japonci, budete mít s Pedrem problém.

Počítač

WindowsWindows

11,75 €Steam

Konzole

Nintendo SwitchNintendo Switch

Nintendo eShop

Další informace

Výrobce: DeadToast Entertainment
Vydání: 20. června 2019
Štítky: arkáda, střílečka, plošinovka, akční

Akce My Friend Pedro už od oznámení lákala na neuvěřitelně elegantní přestřelky, kterými se navíc táhla silná stylizace. Slibovala tak malebnou a chutnou řezničinu, až se nechtělo věřit, že balet doprovázený cinkajícími nábojnicemi prezentovaný trailery půjde napodobit – opak je však pravdou!

O tom, zda se vám My Friend Pedro bude líbit, do jisté míry rozhoduje vaše tolerance vůči šílenostem. Tahle hra je totiž o maskovaném zabijákovi, který si zatraceně dobře rozumí s palnými zbraněmi a jeho nejlepším přítelem je mluvící banán. Poletující ovoce kolem sebe trousí humory a mimo jiné vás také nabádá k zabíjení – a kdo jste vy, abyste neposlechli?

Vyrážíte proto na vražednou stezku, na které pokosíte nájemné žoldáky utíkající z vánočního večírku, speciální internetová komanda, armádu násilnými hrami zdegenerovaných nerdů a mnoho dalšího. To vše v ukrutně stylovém podání, které člověka dokáže přinutit k úsměvu a svou adrenalinovostí vás posune na hranu židle.

Nebojte se chybovat

Pokud vás unavuje skutečnost, že arkádové hry jsou často ukrutně těžké a bez ninjovských reflexů si je příliš neužijete, My Friend Pedro je titul pro vás. Zapomeňte na okamžitou smrt po jednom zásahu – hlavní postava má ukazatel zdraví, který se v závislosti na zvolené obtížnosti do určité míry regeneruje. Neznamená to, že hra ke konci není obtížná, jen vás od samého začátku nehodlá trestat za každý drobný přešlap, kterého se dopustíte.

Zpomalení času, jež hraje v přestřelkách klíčovou roli, je sice také omezené, ale na poměry moderních her vám nabízí ukrutné množství prostoru a navíc se zabíjením dobíjí. V praxi to znamená, že během přestřelek zpomalení vůbec nemusíte hlídat. A to jen podtrhuje myšlenku, že MFP je hra stavěná pro radost. Pokud nebudete chtít, nebude vás mučit a nabídne vrchovatou porci třeskuté akce, která se navíc v průběhu hraní proměňuje.

Prkna, která znamenají smrt

Ačkoliv je Pedro ze začátku živ pouze z efektní střelby, později začne přidávat prvky, které osvěžují hratelnost. Najednou budete moct likvidovat nepřátele prostřednictvím odrazových ploch; do cesty se vám postaví řada hopsacích hlavolamů, při kterých budete muset dávat pozor na načasování; nepřátelé začnou být tuzí, takže se neobejdete bez taktizování a pak přestane stačit i samotná střelba.

Některé úseky dokonce projedete na skateboardu, takže zatímco budete létat vzduchem a sprejovat své nepřátele kulkami, v momentě nabíjení například můžete po oponentovi metnout prkno a tím jej vyřadit z boje. Pokud se vám povede prostřednictvím výbušnin roztrhat nepřátele na kusy, můžete pak do ostatků kopat a tím další oponenty rozhodit. Kanystry s výbušninami navíc lze přemisťovat tak, aby ani kapka benzinu nepřišla nazmar…

Postřelená pánev

Když na zemi najdete litinovou pánev (ano, stává se to), můžete ji kopnout mezi nepřátele a párkrát do ní vystřelit. Nejenže se od ní odrazí vaše kulky, ale také palba oponentů, kteří se s trochou štěstí pozabíjejí navzájem.

Všechnu tuhle krásu a labužnickou akci navíc vystřihnete s minimem využitých kláves – ovládání je intuitivní a přímočaré, takže máte pocit, že ať před vámi stojí jakákoliv překážka, zvládnete ji zdolat. Což v konečném důsledku vede k tomu, že si v přestřelkách začnete věřit, budete víc experimentovat a vaše akce se změní ve smrtící balet.

Dění na obrazovce je nicméně natolik hektické, že vám po nějaké době začne splývat, a to navzdory skutečnosti, že se jej hra snaží ředit logičtějšími pasážemi. Nemůžeme proto s čistým svědomím říct, že by se při zabíjení nedostavilo něco jako zážitkové přesycení. My Friend Pedro je neutuchající jízda, a když pořád uháníte na plný plyn, musíte si zkrátka tu a tam taky na chvíli odpočinout.

Nemotorný jako banán

Ne ve všech ohledech je však MFP zcela ideální. Hlavní hrdina se na náš vkus pohybuje dost vláčně, což nevadí v případě akce, jejímž středobodem je zpomalování času. V některých skokových pasážích se však milovník banánů nehýbal úplně precizně a hlavně ke konci, kdy se hra rozhodla otestovat nejen vaše střelecké, ale také hopsačkové dovednosti, to bylo znát. Naštěstí je ale každá úroveň plná checkpointů, takže smrt neznamená návrat na začátek mise a vaše selhání proto nebolí ani zdaleka tolik jako například v Hotline Miami.

Poněkud slabší nám přišlo také grafické zpracování, které je sice stylové, ale přesto se mu nedaří zakrýt některé nedokonalosti nebo příliš jednoduché tvary. Záda mu ale naštěstí kryje průbojný soundtrack plný úderné elektroniky, která by z velké části zapadla klidně do výše zmiňovaného Hotline Miami. Střelba je díky němu třeskutá a tempo vražedné.

Nakonec tak nezbývá než konstatovat, že My Friend Pedro je hra postavená pro radost a svůj účel zcela plní. Je velmi uspokojivá a nehází vám pod nohy zbytečné klacky. Výsledný adrenalinový mix je sice tak neurvalý, že si od něj budete muset dát po chvíli pauzu, ale návraty k němu jsou explozivní a jeho dohrávání je skutečně zábavný trip.