Mobius Final Fantasy

Verdikt
60

Jestli hledáte mobilní Final Fantasy, které se hraje jako jeho konzolové vzory, odejdete s nepořízenou. Jestli ovšem prostě máte chuť na krásně vypadající a celku zábavné souboje s monstry, Mobius vás nezklame. Navíc, mohli byste sáhnout i po o hodně horších kouscích.

Další informace

Výrobce: Square Enix
Vydání: 3. srpna 2016
Štítky: platby uvnitř hry, zdarma, final fantasy, tahová, japonsko, mobilní hry, jrpg, rpg

V létě 2016 se s odstupem pouhých několika týdnů dostávají na trh hned dvě nová mobilní dobrodružství z univerza Final Fantasy. Po relativně tradičním Brave Exvius přichází hra s názvem Mobius, která se zavedenou hratelností japonských RPG mává daleko více. Titul se totiž soustředí téměř výhradně na boje s monstry a do zážitku přimíchává prvek stavby karetních balíčků.

Věci v Mobius Final Fantasy začínají podle ověřené šablony – příběhovým intrem. A jestli to něco zvládá obzvláště dobře, pak je to ukázka grafických možností hry. Modely postav, prostředí a míra detailů je zde vážně působivá, studiu Square Enix se perfektně daří trefit linii mezi fotorealističností textur a stylizovaným vizuálem,

O to více možná zklame, že načrtnutí zápletky nepůsobí příliš zajímavě a v obdobném duchu se nese linie vyprávění po celou dobu. Příběh o bezejmenném hrdinovi, předurčeném stát se válečníkem světla, zkrátka není důvodem, proč Mobius instalovat.

Hlavní tahák hry totiž spočívá v tahových soubojích s nepřáteli, ve vylepšování statistik a sbírání nových karet do sbírky. Potyčky jsou převážně dílem jednoduchého klikání na displej pro zahájení útoku na nepřítele. Dlužno ovšem říci, že díky nadstandardnímu audiovizuálnímu zpracování a variabilitě nepřátel i technik působí zásahy velmi uspokojivě. Přítomnost propracovanějších vrstev jako speciální útoky, vzájemná účinnost elementů typu voda a oheň anebo stavba balíčku karet propůjčujících vašemu hrdinovi různé bonusy zase obstarává, že hratelnost nepůsobí jen jako hloupý odvar plnohodnotných Final Fantasy her.


To ovšem neznamená, že souboje neupadnou po čase do stereotypu. Neděje se tak ale vinou jejich jednoduchosti, nýbrž nedostatkem dalších akcí, které byste vedle nich mohli podnikat. Děj? Nudný. Další postavy? De facto neexistující. Hra se vám dokonce snaží v úvodu namluvit, že vám otevírá celý úžasný svět Final Fantasy k prozkoumání. Jistě, příběhy a zákoutí Final Fantasy jsou skutečně ohromně zajímavé, problémem je, že vám k nim hra nedá přístup. Jde prostě o zjednodušené, free-to-play RPG pro mobilní platformy, v podstatě jen nekonečnou sérii jednotlivých soubojů v kulisách magického světa, který uvidíte maximálně jako z rychlíku. Na 80 hodin dlouhý epos můžete zapomenout.

Rozčarování rovněž vyvolává uživatelské rozhraní titulu. To připomíná přeplácaná menu ze špatných free-to-play her. Vážně se hráči ještě v roce 2016 musí potýkat s neohrabanými nabídkami? Takovými, jež své volby skrývají pohřbené hluboko v komplikovaném nastavení a vypadají natolik nehezky a složitě, že je pro zorientování v nich potřeba tutoriálu?

Mobius Final Fantasy tak určitě z důvodů výše popsaných umí občas frustrovat, záměrem tohoto textu nicméně není vyvolat ve čtenáři pocit, že se jedná o špatný titul. Pořád jde o pokus, který se vydal trochu jiným směrem: Ano, osekaný až na kost a těžkopádný ale s vysokými produkčními hodnotami, hezký na pohled a místy docela i zábavný.