Mimpi Dreams

80

Pejsek Mimpi se vrací do akce v další okouzlující arkádě. Děti a herní začátečníci budou z jeho roztomilých kousků nadšeni. A stejně tak i z nenáročné hratelnosti bez zádrhelů a frustrace. Škoda je opravdu extrémně krátké kampaně.

Výrobce: SiliconJelly
Vydání: 22. března 2016
Štítky: pohádka, indie hra, plošinovka, dětská, pro hráče do 18 let, pro celou rodinu, adventura

O čem asi sní naši psi, když v pelechu mrskají ocasem a kopou nohama? Podle českých vývojářů ze Silicon Jelly se jejich noční fantazie překvapivě podobá té naší. Čtyřnozí mazlíčci, přesněji štěňata, o kterých jde v arkádě Mimpi Dreams především, zachraňují princezny a bojují s netvory asi tak, jako to ve svých snech dělají naše děti. Mimochodem právě ty budou mít z docela povedeného pokračování štěňátkovské ságy největší radost.

Pro rodiny s dětmi

Mimpi Dreams navazuje na loňskou plošinovku nazvanou jednoduše Mimpi. Podstata obou her je velmi podobná - aktuální dílko tedy znovu spojuje jednoduchou hratelnost s roztomilostí, humorem a mile naivní atmosférou. To vše obklopuje nový příběh o štěněti, které jen co zavře oči, stává se hrdinou na souši, ve vodě i ve vzduchu. Po vzoru Robina Hooda zlým škodí a dobrým pomáhá.

Mimpi Dreams je zároveň příkladem dobrého portování softwaru mezi platformami. To, že je novinka určena zejména pro telefony a tablety, se v PC verzi ničím špatným neprojevuje. Naopak, hra je snadná na ovládání, chlubí se ladným tokem příběhu a plusem je (v čistě jejím případě) i nekomplikovaná hratelnost. Tím vším dokáže ideálně pobavit především rodiny s dětmi.

Roztomilý hrdina, který vám rozumí

Plošinovku s pěti odlišnými světy, ve kterých bude rozpustilé štěně skákat, vyhýbat se nástrahám a plnit nenáročné hlavolamy, snadno poznáte také podle její jazykové a generační bezbariérovostí. Příběhu vyprávěnému beze slov porozumí opravdu každý, dítě i dospělý, Čech i Tatar. Chytrá symbolika a emoce řeknou vše podstatné a Mimpi Dreams se v tomto ohledu velmi podobá slavnému Krtkovi. Toho mimochodem Silicon Jelly už herně také zpracovali.

Nezastupitelnou roli v Mimpi Dreams sehrává i všudypřítomná roztomilost samotného pejska - hlavního hrdiny. Dospělým přijde možná až moc sladký, nicméně děti si jej bez výhrad zamilují. Budou se smát, když každý ukládací checkpoint (které jsou mimochodem velmi hustě rozesety) švitorně označkuje, štěkotem zažene ptactvo nebo se tu a tam za odměnu vyšňoří do komického převleku (leč Cimrmanův tučňák chybí).

Kostýmy mají z Mimpiho udělat nejen opravdu legračního kamaráda, ale zároveň podtrhnou příběh v tom smyslu, že se stanou zrcadlem každého konkrétního prostředí. S šlechtickým pérem na klobouku si pes zahraje na středověkého prince zachraňujícího šlechtické dámy, v hornické přílbě sfárá do dolu nebo s pirátskou páskou přes oko postaví zaoceánskou loď.

Hratelnost, která dech nevyrazí

Po konstrukční stránce ovšem fantaskní svět Mimpiho ničím neohromí. Čeká vás poměrně jednoduše stavěná plošinovka bez jakýchkoliv výstřelků, v níž zaujme snad jen několik specifičtějších lokací, ve kterých kamera zabírá detail či naopak větší celek prostoru. Efektní je například postupné odhalování chodeb v podzemním bludišti, které nakonec sledujete téměř jakoby z ptačí perspektivy.

Ani samotná arkádová hratelnost nenabízí nic nevídaného. Vše je směřováno k pohodové, až dětsky snadné zábavě, zahrnující pouze skákání přes překážky či propasti, a včasné utíkání před rozpohybovanými objekty. Akční boj je pouze symbolický, za celou cestu z pohádky do pohádky potká psík jen velmi málo živých nepřátel.

Herní mechanismy však nejsou přehnaně mělké. Umožňují například psíkovi využívat některé nebezpečné situace ve svůj prospěch. Třeba po hrozivých bucharech, dopadajících v pravidelném rytmu na zem, může vyskákat k příjemným bonusům. A tak mnohokrát podobně.

Vcelku příjemné, i když opět ne nijak dramatické, oživení hratelnosti představuje práce s myší. Ta se v závislosti na situaci mění v užitečného pomocníka a usnadňuje štěněti cestu vpřed. Například tím, že se proměňuje v improvizovanou sekeru kácející stromy, spouští padací mostky nebo manipuluje s různými předměty na obrazovce tak, aby si psík zkrátil cestu přímo kaskadérským způsobem. Bude dokonce cestovat po obláčcích na nebi...

Puzzly, jen aby se neřeklo

Protože je ale hratelnost novinky opravdu dětsky jednoduchá, obtížné nejsou ani puzzly, které se tu a tam objeví pro zpestření děje. Složitost rébusů nikdy nedosáhne ani žánrového průměru. Nejkomplexnější výzvou ve hře je asi snaha udržet v chodu důlní výtah pomocí simultánního spouštění různých tlačítek a ozubených kol. Není to však nic, co by zkušenější hráč nezvládl na první či druhý pokus.

Princip v podstatě každého puzzlu pochopíte dřív než dočtete tuhle větu. Poněkud úsměvná je proto přítomnost herní nápovědy. Pomoci vysvětlovacích symbolů hra hodlá už tak jednoduchou práci ještě usnadňovat, nicméně na obranu autorů poznamenejme, že mladším hráčům vysvětlivky určitě pomohou. Ti ostatní je navíc nejsou povinni využívat.

Mimpi Dreams vše podřizuje snadné a přímočaré hratelnosti bez frustrace, zdržování a rizika nepochopení. Z takového přístupu budou děti a herní začátečníci nadšeni. Před zkušenými hráči se přitom hra dokáže ospravedlnit výmluvným psím pohledem. Silicon Jelly tedy opět trefili do černého. Stvořili hru, kterou je prostě těžké kritizovat.

I když nové dílko žádnou svojí vlastností nevyniká nad běžný průměr, jako celek vychází mile vstříc svému specifickému publiku, které se teprve učí hrát, anebo s hrami vyloženě jenom relaxuje. A to je největší kouzlo téhle psí arkády. Oprávněně zlobit se na Mimpi Dreams můžeme jen za extrémní krátkost. Za dvě až tři hodinky je hotovo. Místo slibování nových levelů měli autoři obsah do hry prostě rovnou vložit.