Middle-earth: Shadow of War

Verdikt

Pokračování nečekaně povedené akční hry z prostředí Tolkienovy Středozemě. Vydání je prozatím naplánováno na srpen roku 2017.

Počítač

WindowsWindows

Steam

Konzole

PlayStation 4PlayStation 4

1 799 KčPlayStation Store

Xbox OneXbox One

Nedostupné

Další informace

Výrobce: Monolith
Štítky: pán prstenů, bojová, fantasy, third person, akční

Middle-Earth: Shadow of War zatím vypadá jako správný druhý díl – větší, lepší a promakanější, než předchůdce Shadow of Mordor. Někdo má sice výhrady k přítomnosti pevnosti Minas Ithil, kterou Nazgûlové po dvouletém obléhání dobyli už kolem roku 2000 Třetího věku, tedy skoro tisíc let před událostmi hry… No ale to je nakonec všem kromě pár tolkienologů úplně jedno. Většinu hráčů spíš asi zajímá, jakými úžasnými schopnostmi tentokrát můžete masakrovat hordy skřetů. Částečnou odpověď na tuhle otázku poskytuje video od IGN, které si anglicky mluvící čtenáři mohou vychutnat jako druhé u tohoto článku. Jako první pak naleznete novou ukázku (opět od IGN), která přibližuje fungování Nemesis systému.

Díky systému Nemesis mohla Middle-Earth: Shadow of Mordor v roce 2014 vystoupit z řady zaměnitelných RPG akcí v otevřeném světě a nabídnout něco nového. Překvapivě se tenhle systém doposud nepodařilo nikomu jinému napodobit, z čehož může nadcházející Middle-Earth: Shadow of War jen těžit. Namísto recyklování původního systému zde budeme mít čest s rozšířeným Nemesis, jak nám představují vývojáři na novém videu, které naleznete jako první u tohoto článku.

Nemesis se totiž tentokrát rozšíří i na pevnosti, kolem kterých se bude ostatně točit velká část hry. Každý region bude mít v herním světě svoji pevnost a každá pevnost svého Overlorda, který má pod sebou několik Warchiefů. Můžete se samozřejmě vrhnout na pevnost jen tak, nicméně Nemesis systém umožňuje elegantnější řešení.

Mnohem lepší je postupné oslabení tamního Overloda, což provedete přes jeho Warchiefy. Abyste ale přišli nejdřív na kobylku jim, musíte je najít. Každá pevnost diktuje zaměření daného regionu podle toho, jaký Overlord zrovna sedí na „trůnu“. Stačí si tedy zjistit klanovou příslušnost tamního Warchiefa a vystopovat ho do jedné z blízkých osad.

Tam ho zabijete a rovnou v osadě zničíte i velký monument, čímž omezíte vliv daného klanu v okolí a oslabíte Overlorda v pevnosti. Jakmile tohle uděláte alespoň u jednoho Warchiefa, budete mít souboj s Overlordem a vůbec celou pevností podstatně jednodušší.

Po zabití Overlorda si pak můžete na jeho pozici dosadit jednoho z vašich vlastních orků. Jeho klanová příslušnost zde opět hraje velkou roli, protože má vliv nejen na vzhled pevnosti, ale také její funkce, osazenstvo a ostatně nakonec i celý region. Vlastního Overlorda můžete navíc kdykoliv vyměnit a tím změnit vzhled i funkce pevnosti a regionu.

Spíš než o komplexní představení všech detailů nového Nemesis jsme se dočkali jen takového malého nástřelu s tím, že v základu půjde pořád o víceméně stejný systém jako minule. Což není vůbec na škodu. Vzhledem k absenci podobného systému v jiných hrách s otevřeným světem bude staronový Nemesis v Middle-Earth: Shadow of War vítaným prvkem a něčím, co by mohlo hře pomoct obstát proti drsné konkurenci.