Metal Slug 3

75

Zábavná adrenalinová střílečka, na které se v rámci žánru jen obtížně hledají chyby. Snad jen pro někoho moc vysoká obtížnost. Fanoušci akčních her by si ji ale i přesto neměli nechat ujít.

Výrobce: SNK Playmore
Vydání: 23. března 2000
Štítky: arkáda, střílečka, plošinovka, staré pecky, více hráčů u jednoho zařízení, akční

Série Metal Slug nikdy nepředstírala filozofickou hloubku či nějaký rafinovaný jinotaj na pozadí všeho. Vždy v ní šlo "jen" o to se bezhlavě prostřílet ohromnými davy nepřátel, překonat hrozivé bosse, a nakonec dosáhnout sladkého vítězství. Jako u většiny her tohoto typu navíc platí, že pokud k ní usednete ještě s kamarádem a pustíte se do řežby ve dvou, míra zábavy roste geometrickou řadou. Třetí díl série není výjimkou.

Je potřeba si uvědomit, že hra vznikla před šestnácti lety a původem na herní automaty. Pamatujete? Takové ty obří bedny s malou obrazovkou, které za mlada lákavě blikaly na kolemjdoucí z vnitřku potemnělé maringotky? U nás už je sice moc nepotkáte, ale to neznamená, že je podobný osud stihl i ve zbytku světa. Například v Japonsku se tyto herny stále těší nesmírné popularitě. Lekci máme za sebou, co ale místo rodiště Metal Slug 3 znamená? Především to, že je pekelně obtížná. Musí být, protože za automaty se platí a hra se z vás samozřejmě musela pokusit vyždímat co nejvíce mincí. Pokud si hru pořídíte na kteroukoliv z moderních platforem, drobné vám nikdo z kapsy tahat nebude, ale to neznamená, že se drakonická obtížnost najednou vytratila.

Pokud máte pevné nervy, užíváte si výzvu, či vám nevadí neustále mačkat tlačítko "continue", nemusíte si dělat pražádné starosti. Projít Metal Slug 3 až na konec obtížné není, protože máte nekonečné množství životů (na automatech se za ně muselo platit, víme), ale pokořit ji třeba na jedinou "minci", to znamená se ztrátou méně než tří životů, to už je peklo.

Samotná hra nicméně odsýpá skvěle, akce je dramatická, dynamická, chytlavá. Výbuchy všude po obrazovce, návaly nepřátel, adrenalin v žilách. Pokud vás střílečky bytostně neodpuzují, podmanivá hratelnost Metal Slug 3 vás dozajista osloví. Hra je k dispozici na řadu platforem, takže není problém si ji, pokud chce, vzít s sebou třeba do vlaku. Jen ta řežba ve dvou hráčích bude asi přeci jen příjemnější u domácí herní konzole či na počítači.