Mavericks: Proving Grounds

Verdikt

Pokud se něco nové battle royale střílečce Mavericks nedá upřít, jsou to ambice. Zatím není jisté, kdy má hra vyjít, ale tvůrci avizují spuštění zkušební bety "v prvních měsících roku 2018", což tedy může být každým okamžikem.

Další informace

Výrobce: Automaton
Štítky: střílečka, multiplayer, otevřený svět, akční

O PlayerUnknown’s Battlegrounds a jeho „kopírkách“ padlo tolik informací, že už to snad ani nikoho nemůže zajímat. Nicméně napodobitelů toužících po úspěchu bude neustále přibývat. Často jde o nezajímavé projekty, které už od pohledu nemají moc šancí prorazit, ale pak se objeví šílenost v podobě Mavericks: Proving Grounds, která zní tak neuvěřitelně, až to musí být pravda. Nezvykle vysoký počet hráčů je jen špička ledovce. 

K představení hry došlo na akci Weekender pořádanou webem PC Gamer, kde kromě pár těžko uvěřitelných informací a jednoho nicneříkajícího videa nezaznělo prakticky nic. Ale i to něco málo dokáže vzbudit mou zvědavost. Jak už hlásá titulek, Mavericks: Proving Grounds nabídne battle royale mód s 400 hráči. Tato část hry dorazí ještě letos, zatímco příští rok se k ní přidá ještě survival MMO s podporou až 1 000 hráčů.

Video ukazuje pouze krajinu a v ní se rozléhající výstřely, ale o samotné hratelnosti nevíme prakticky vůbec nic. Svět má mít rozlohu 12 kilometrů čtverečních (kdo hraje Kingdom Come, ten ví, jak dlouho trvá přeběhnout jejích 16 km², ale to není nic proti PUBG a jeho 8x8 km), a co nás fascinuje asi nejvíc, dokáže udržet všechny změny prostředí. Tím se myslí především to, že hráči zanechávají stopy v měkkém podkladu a svým pohybem deformují trávu, křoví atd. Stopování ostatních zní docela dobře, nemyslíte?

Svět má být skutečně živoucím místem, o což se postará divoká zvěř, dynamické počasí, a dokonce i svévolně se šířící požáry. James Thompson, tvůrce hry ze studia Automaton, v rozhovoru s PC Gamerem vyzdvihuje, že Mavericks: Proving Grounds se kloní mnohem víc k simulaci než jiné hry v tomto mladém žánru.

Pokud vás zajímá, jak se tvůrcům podařilo vytvořit obsáhlý svět, který pojme 400 hráčů a pamatuje si jejich stopy a jimi zlámané větvičky, pak si zjistěte něco o technologii SpatialOS od Improbable, na níž hra běží. Technologie byla vytvořena přesně pro tyto účely – umožnit vývojářům vytvářet obří světy s dlouhotrvajícími efekty.

Všechno to zní až moc růžově na to, aby to byla pravda, ale v tomto případě asi není třeba pochybovat. Tvůrcům s důvěryhodností pomáhá jejich první před rokem vydaná hra Deceit, kterou si vyzkoušelo 2,5 milionů hráčů a na Steamu není hodnocena vůbec špatně.

Jedna věc je věřit vývojářům, že na takové hře vůbec dělají a druhá zase, že ji dotáhnou do konce. V tomto směru mají oporu ze strany investorů, kteří do firmy nasypali 10 milionů dolarů. Upřímně doufáme, že se nemalé ambice podaří přetvořit v povedenou hru. Více informací se dozvíme v březnu na vývojářské konferenci GDC.