Legend of the Skyfish

89

Legend of the Skyfish je vynikající prolnutí zásad klasických akčních adventur s příměsí moderních postupů. Ještě žádná mobilní hra se natolik nepřiblížila zážitku série The Legend of Zelda jako tato.

Výrobce: Crescent Moon Games
Vydání: 18. srpna 2016
Štítky: zelda, dobrodružná, mobilní hry, adventura, akční

Na Legend of the Skyfish je úžasné, jak bleskurychle vás dokáže vtáhnout do svého krásného vodního světa napěchovaného vycizelovaným, kvalitním obsahem. Inspirace kultovní sérií akčních adventur The Legend of Zelda se ve hře odráží více než jasně, nikdy ale nesklouzne k odbyté vykradačce. Velikou zásluhu na tom má především originální zasazení mezi četné ostrůvky a vodní plochy a rybářský prut, který hlavní hrdinka třímá ve snaze zabránit zhroucení světa.

Počin studia Crescent Moon Games vás pohltí téměř okamžitě. Děj otevírá skvěle namluvená předmluva, jen aby vás hra o chvíli později vrhla do skvěle vybudovaného, zabydleného a smysluplného světa. A jestli tomu něco dělá medvědí službu, je to audiovizuální složka. Úroveň kvality, s níž je všechno zdejší vyvedeno, je vskutku působivá. Soundtrack se povětšinou prezentuje harmonickými, relaxačními tóny, jež skvěle korespondují se zvukovými efekty šplouchání vln. Umí ale budovat i napětí. Tehdy se tempo přiostřuje a souboje i průzkum krajiny se stávají vyloženě příjemnými činnostmi.

Obrovská chyba by byla nezmínit také grafiku, jelikož Legend of the Skyfish patří k nejkrásnějším titulům v nabídce. Design působí tak, že všemu se tu věnovala obrovská péče, vše je ručně kreslené a nádherně vybarvené.

Vodní tématika hry má rovněž nemalý dopad na hratelnost titulu. Základní formule vychází z klasických Zelda titulů, současně se tu však dostává na natolik solidní počet novinek, že zážitek působí nebývale svěže. Budete se za pomoci rybářského prutu přesouvat z ostrůvku na ostrůvek. Pevnina zde funguje jako rébus sama o sobě. Ostrovy jsou totiž osázeny pastmi, nepřáteli, nášlapnými zařízeními i četnými hádankami. Abyste jeden takový prošli, musíte posouvat kamenné bloky, otevírat brány, potýkat se s protivníky a třeba také řešit hlavolamy. Variabilita vašich aktivit je k tomu všemu také velmi sympatická.

Počátek je stylizován vyloženě rozjezdově, s přibývajícím časem stráveným ve světě Legend of the Skyfish hra nabízí i vyváženou výzvu. A nezapomeňme na vyloženě elegantně vyřešené ovládání. Míra vyladěnosti titulu se netýká jen povrchní formy, nýbrž se vztahuje i na obsah, což nebývá zas tak častým jevem, ale o to více ho kvitujeme.

Legend of the Skyfish mohla snadno dopadnout jako mělká, všední nápodoba značky The Legend of Zelda, hra však dokazuje, že stojí sama o sobě více než dobře, ba přímo výtečně. Ano, příběh okamžitě zapomenete, ale to je tak nějak vše k vytýkání. Mimoto dostanete co do mechanismů parádně navrženou adventuru a fantastický svět, v němž je radost se ztratit a zatracená zábava v něm pobývat.