Legacy

Verdikt

Někdo vidí génia, jiný lháře, a oba mají z jistého úhlu pohledu pravdu. Nová hra slavného Petera Molyneuxe bude o kutilství a prodeji toho, co si doma v garáži zbastlíte na ponku. Datum vydání prozatím neznáme, hra by měla vyjít na telefony i velké platformy.

Další informace

Výrobce: 22Cans
Štítky: indie hra, budovatelská, strategie

Peteru Molyneuxovi se nedá upřít, že je pro vývoj herního průmyslu zásadní figurou. Bohužel se to ale také dá prohlásit jak v pozitivním, tak negativním smyslu. Kdyby se mu podařilo udržet si formu z dávných let, hovořili bychom dnes bez sebemenším pochyb o velikánovi, o géniovi herní tvorby. 

S Populous de facto vytvořil nový subžánr, tedy božskou strategii, s nímž pak ještě několikrát koketoval v průběhu dalších let. Genialitu Dungeon Keepera snad není potřeba připomínat, kvality Syndicate jakbysmet a první díl Black & White či Fable taky nebyly úplně mizerné hry.

Jenže to je všechno nějakých patnáct let stará hudba minulosti. Pak přišel prazvláštní zlom a ze symfonií byly najednou kakofonie. Molyneux nakonec opustil Lionhead Studios a přidal se ke studiu 22Cans, které zakládal taktéž bývalý zaměstnanec Lionheadu. Vytoužené znovuzrození ale nepřišlo.

Studio doposud vypustilo tři tituly do předběžného přístupu a dokončilo pouze jediný –  bizarní a nakonec i celkem fajn vycházku The Trail. Nejskloňovanější je však projekt Godus, propagovaný jako duchovní nástupce Populous, na který Molyneux vybral přes půl milionu liber na Kickstarteru, nasliboval za ně hory doly a... ticho po pěšině. Hra vyšla v mobilní verzi plné mikrotransakcí a v roce 2013 také jako early access na Steamu. A už přes čtyři roky se nedočkala updatu. Že by na ní snad někdo ještě pracoval, v to nejspíš nedoufá ani naivka, co jinak běžně kliká na e-maily s dědictvím od nigerijských princů.

Člověk se s přihlédnutím k těmto faktům zkrátka nemůže ubránit pozdviženému obočí, když Molyneux ohlásí novou hru, aniž by se obtěžoval něco udělat s těmi, co slíbil a nevydal. A ještě v tom nevidí nic špatného, což vyplývá nejen z jeho chování v rozhovorech, ale také třeba i z totální ignorace žádostí o vrácení peněz od hráčů, kteří jednoduše nedostali, za co si zaplatili.

Legacy. Tak se novinka jmenuje. Simulátor kutila, co se od montování nesmyslů doma v garáži propracuje až na pozici industriálního magnáta. Má se skládat ze dvou poměrně odlišných polovin. V jedné si budete takřka ručně doma na ponku bastlit, co vás napadne. Hračky, vynálezy, skulptury a kdo ví co ještě. Jakmile se s některým výtvorem trefíte do poptávky a začne se prodávat, hra se změní na daleko tradičnější obchodní strategii.

Upřímně, takhle podané to nezní špatně. Jasně, že to nezní špatně. Skoro nic, co Molyneux kdy řekl, neznělo špatně. Nic víc o hře zatím nevíme a k dispozici je pouze pár krátkých záběrů z hraní, co taktéž nevypadají zle (ačkoliv lehce zavánějí mobilním titulem), ale neukazují dost na to, aby se dalo soudit. Za dobré znamení tak můžeme považovat alespoň to, že Molyneux v představujícím videu tentokrát neslibuje zážitky, co od základu změní náš život, ale netypicky mluví prostě o tom, co a proč se snaží vytvořit.

I kdybyste na nás namířili celou palebnou četu, netroufli bychom si odhadnout, jak tohle dopadne. Budeme si zkrátka muset počkat. Datum vydání však zatím ohlášeno nebylo.