Kocour na dietě

75

Vcelku nápaditá logická hříčka, která do velké míry staví na fyzice. Hodina herní doby je zdarma, a minimálně těchto šedesát minut za zkoušku rozhodně stojí.

Výrobce: Nawia Games
Vydání: 28. června 2016
Štítky: casual, v češtině, nejhranější na starých hry.cz, hlavolamy, logické

Na první pohled se může zdát, že Kocour na dietě je jen jedním z nespočtu klonů mobilního hitu Angry Birds. Není to tak docela pravda. Rozbíjení věcí za účelem dosažení cíle mají sice oba tituly společné, ale pak se jejich cesty rozcházejí. Vaším úkolem totiž nebude přemoci prasata či zachránit vejce, ale dopravit mlsného kocoura do džbánu se sušenkami. Nebude to ovšem úplně snadné.

Kdyby se otylý čtvernožec mohl zvednout a k dobrotě si úplně normálně vyskočit, jak to dokáže i vaše kočičí veličenstvo, hra by nejspíš moc zábavná nebyla. Kocour Mňauk je tedy nepohyblivý, respektive s ním můžete pohybovat jen vy, a to ještě nepřímo. Potáhnutím myši přeseknete jakoby kočičím drápkem libovolný předmět na obrazovce.

To je v podstatě jediná mechanika, kterou hra nabízí, ale tvůrci s ní pracují velice citlivě a nápaditě. Engine totiž vnímá vaše tahy myší naprosto přesně - pokud tedy chcete seseknout palubku tak, aby vznikla šikmá hrana, po níž by se kocour třeba mohl skutálet vstříc světlým zítřkům (a hlavně sladkostem), můžete se vsadit, že to tak také udělat půjde. Fyzika zde zkrátka funguje na výbornou.

Hra obsahuje něco přes stovku úrovní v celkem čtyřech prostředích. Každé z nich představí nové nástrahy a způsoby, jak je překonat - tedy přesně tak, jak lze očekávat od hry se správně nastaveným systémem postupu. Díky tomu hra nezačne nudit.

Kocour na dietě je originální logická hříčka, která rozhodně stojí za vyzkoušení. Jediný kámen úrazu spočívá v jejím rozsahu. V počítačové verzi je první hodina zdarma, další čas už si musíte zpřístupnit zakoupením plné verze. Problém je, že titul není nikterak drakonicky obtížný, a pokud nebudete trávit večery vymýšlením nějakých obzvláště geniálních řešení, za bezplatnou hodinu se klidně podíváte na dvě třetiny hry. Zda stojí i zbytek za koupi, to už je k posouzení na vás, ale demo zdarma se rozhodně nebojíme doporučit.