Killing Room

Verdikt
65

Poměrně zábavná střílečka od českého studia, která míchá krvavý horor s ujetým humorem. Má řadu výborných nápadů, které se na výsledném hodnocení musí kladně projevit, ale samotná hratelnost je spíše průměrná.

Další informace

Výrobce: Alda Games
Vydání: 21. října 2016
Štítky: fps, česká hra, střílečka, indie hra, horor, humor, roguelike, v češtině, akční, od českých výrobců

Vize budoucnosti bývají všelijaké. Když je ale člověk trochu realista a zváží všeobecnou lidskou povahu, nelze se občas ubránit pocitu, že to s námi úplně růžově nedopadne. Podobně to nejspíš cítili i autoři z českého studia Alda Games, kteří prezentují představu, kdy bude v budoucnu lidi lákat k televizním obrazovkám sledování dekadentní a krvavé reality show. Jejím protagonistou samozřejmě nebude nikdo jiný než vy.

Pointa pokleslé televizní zábavy tkví v sadě místností, které musí aktér projít. V nich čeká nespočet pastí, nástrah a v geneticky upravených nepřátel. Hra je obtížná a ctí principy roguelike, pokud tedy zemřete, začínáte znovu od úplného začátku s novým hrdinou.

Stříleček a roguelike akcí je nicméně k dispozici jak kapek při dešti. Killing Room ozvláštňuje zážitek klíčovou mechanikou, kterou je popularita. Jak už bylo řečeno, řež na obrazovce je ve skutečnosti show pro zvrácené obecenstvo, které samozřejmě baví, když nepřátele odpravíte nějakým obzvlášť vražedným způsobem, když jich pobijete hodně naráz a podobně. Na druhou stranu vás vypískají, když budete používat automaty na lékárny či munici - správný chlap přece podobné berličky nepotřebuje.

Na konci každé úrovně pak v závislosti na popularitě dostanete nějaký bonusový předmět, pokud jste se zalíbili, nebo naopak nějakou zlomyslnost v případě, že publikum spokojené není. Třeba že nemůžete skákat, hůř se vám míří a podobně. A mimochodem hra nabízí i vygenerování odkazu, který můžete rozeslat, komu chcete, a vyzkoušet si hrát před živým publikem, které může po každé úrovni hlasovat, co s vámi udělat.

Hra je tedy, jak už musí být nyní zřejmé, velmi dobře nadesignovaná. Balancovat popularitu se snahou přežít, těžká rozhodnutí, jestli si znesvářit obecenstvo, ale jít do souboje s bossem s plným zdravím, nebo to risknout jednou nohou v hrobě, výborně budují atmosféru.

Hra má v podstatě jen jednu vadu. Ta ale vydá za deset, protože bohužel musí přijít kritika samotné hratelnosti. K čemu jsou výborné a originální nápady okolo, když samotná hra pod rukama není nic moc? Killing Room je roguelike akce, střílečka, je tedy naprosto klíčové, aby se v ní příjemně střílelo, jinak je veškerá omáčka okolo naprosto k ničemu. Dynamika boje je však... tuctová. Zbraně střílejí, zvuky docela ujdou, pocit ze zásahu poměrně taky, ale výměnám olova a střelného prachu se nedaří pořádně rozproudit adrenalin. Těžko říct, čím to vlastně je, ale celá akce je zkrátka taková jako z vaty.

Kolem a kolem tu před sebou nemáte špatnou hru, to rozhodně ne. Roguelike chytlavost funguje v plné míře, člověku se (minimálně prvních několik hodin) chce to po nezdarech zkoušet znovu a znovu, protože tentokrát už to vyjde, tentokrát už se podaří vyhnout špatným předmětům, tentokrát už ten prohnilý boss konečně padne a podobně. Dobře fungující náhodný generátor, velice kvalitně vybalancované mechaniky, to vše dává podklad k příjemné zábavě. Jen škoda toho lehce unylého pocitu ze střelby. Akce není vyloženě špatná, ale pokud čekáte něco na úrovni nového Dooma či Shadow Warriora 2, můžete si nechat zajít.