Hitman GO

Verdikt
81

Hitman se na mobilní platformu vydal jako tahová strategie, která se bude líbit fanouškům série, ale i hráčům, co s agentem 47 neměli doposud tu čest. Stylové zpracování si podává ruku s odladěným herním systémem a výsledkem je hra, díky níž vám cesty do práce nebo školy uběhnou až nepříjemně rychle.

Mobilní zařízení

AndroidAndroid

Google Play
Koupit

iOS (iPhone, iPad)iOS (iPhone, iPad)

App Store
Koupit

Windows PhoneWindows Phone

Windows Store
Koupit

Další informace

Výrobce: Square Enix
Vydání: 17. dubna 2014
Štítky: tahová, mobilní hry, akční, logické, strategie
Hitman GO oznámili tvůrci jako tahovou strategii, která má se svou předlohou společného nejenom agenta 47 v roli ústřední postavy, ale též cíl hry v podobě infiltrace na nepřátelské území, zabíjení nepohodlných lidí a stealth pohyb po hracím poli. A je takřka neuvěřitelné, že všechny sliby tvůrci ze Square Enix Montreal vážně doručili.

Mobilní Hitman GO má tedy s klasickými Hitman hrami hodně společného. Vždyť každá pořádná stealth hra je vlastně strategie, ve které dostanete vytyčené území k infiltraci, určitým způsobem reagující nepřátelské jednotky a různé způsoby, jak je překonat. Hlavní rozdíl je tedy v prezentaci. Hitman GO „velké“ Hitman hry nepřipomíná, přestože si ji pravděpodobně zamilujete hned na první pohled. A nejenom na pohled.

Hitman GO je desková hra podobná šachům. Hrací pole tvůrci rozdělili na políčka, kde se vedle vás vyskytují a často také na tahy pohybují různí nepřátelé. Po jednom pohybu Hitmana mají nárok na jednu akci i všechny zbylé figurky na hracím poli.

Vybrané způsoby mobilního agenta 47

Každý z protivníků má v záloze jiný pohyb. Vedle stojících hlídačů se zde nacházejí pěšáci, kteří konstantně pendlují po jedné čáře tam a zpátky, ozbrojení pistolníci, co pro změnu stojí, jenom se s každým tahem otáčejí na protilehlou stranu, nebo třeba hlídači se psy. Ti agenta 47 dokáží zmerčit už na dálku a potom ho vytrvale pronásledují.

Vedle nepřátel narazíte i na předměty, bez nichž se při řešení levelu neobejdete. Třeba do květiny se můžete schovat, aniž by vás nepřátelé zahlédli, kamenem dokážete odlákat nepřátelské jednotky z jejich stanoviště a sniperkou odpravíte nepřítele na dálku.

Hlavním cílem Hitman GO je dostat se na konec levelu, ale jenom s tím si nevystačíte. Hra se dělí na světy, jejichž otevření se váže na zisk určitého množství štemplů v podobě hvězdiček. Dokud se vám v předchozích levelech nepodaří ukořistit dostatečné množství hvězd, můžete si o zpřístupnění další úrovně nechat jenom zdát. Proto má smysl plnění vedlejších úkolů typu seber během hry kufřík, splň úkol za určitý počet tahů, zabij všechny nepřátele nebo naopak nezabíjej nikoho.

Elegantní zabiják v akci

Vedlejší či nepovinné úkoly není možné splnit všechny na jeden zátah, do jednotlivých levelů se podíváte opakovaně, což vás ale nebude nudit a štvát, právě naopak. Díky nutnosti vymýšlet pro zisk jednotlivých razítek různé strategie se při návratech do úrovní nebude nudit, nýbrž bavit. Tím spíš, že hra na každém kroku představuje nové prvky, které tu nejsou jen do počtu, ale náležitým způsobem rozšiřují hratelnost a přináší vítanou variabilitu.

Na Hitman GO vadí jen pár drobností, třeba nutnost popojíždět s panáčkem opakovaně tam a zpět klidně i čtyřikrát, pětkrát. Nápověda vás ale přes počáteční krizi brzy přenese a ještě předtím, než vyplýtváte celou její zásobu, přejde vám pohyb úrovní do krve. Hra navíc odsýpá, jednotlivé levely splníte během minuty (pokud tedy víte, jak na ně), čímž je splněna základní potřeba hraní na mobilní platformě.

Hitman GO je i díky tomu příjemná logická tahovka, s čímž koresponduje náplň hry a stylové zpracování. Lokace jsou minimalistickou a vysoce elegantní nápodobou hrací desky, po které se prohánějí pečlivě vytesané figurky, a když k tomu spustí ústřední píseň Ave Maria, člověku jde skoro až mráz po zádech.