GeoGuessr

85

Primitivní, ale geniální zeměpisná hříčka, která ozvláštní průzkum světa pomocí Google Street View. Hratelnost je tak bohatá jak naše Země, pokud vás tedy objevování jejích zákoutí láká alespoň virtuálně, GeoGuessr má potenciál si vás získat na dlouhé hodiny.

Výrobce: Anton Wallén
Vydání: 10. května 2013
Štítky: zdarma, browser-gaming, zeměpis, naučná, kvízy, pro celou rodinu, online hry, online, logické

V jednoduchosti je síla, říká se, a Anton Wallén to se svou hrou, původně pouhým experimentem, dokazuje na jedničku. Úkolem hráče je libovolným způsobem poznat náhodné místo na Zemi. Snadné? Ani omylem. Zábavné? A jak.

Hra víceméně náhodně zvolí místo, které bylo nafoceno Googlem do jejich Street View - to znamená, že hřištěm se stává velká část celého světa. Vašim úkolem pak je na mapě označit, kde se vlastně nacházíte. K tomu nemáte žádné nápovědy, vše je jen a pouze na vašem důvtipu. Čím blíže skutečné lokaci se strefíte, tím více bodů pochopitelně obdržíte. Hra rovněž obsahuje režim, ve kterém můžete vyzvat své přátele a poměřit se s nimi, kdo lépe umístí sadu stejných lokací. Jde tak o zábavný duel znalostí, postřehu a rozumu, který poté samozřejmě může poskytnout i materiál k pošťuchování - to třeba když někdo není schopný poznat Olomouc a podobně.

Vyznáte se v autech? Víte, kde očekávat jakou značku? Podívejte, támhle jede Octavie, tak to by mohlo být někde u nás, ne? Ale zase ty stromy, ta krajina, to se moc nezdá... ale Evropa to bude určitě! Kouzlem hry je, že nemusíte poznávat jen z jednoho místa, můžete se, stejně jako ve Street View, libovolně pohybovat. Nic vám tedy nebrání si dojet třeba k nejbližší vesnici a pokusit se místo poznat podle ní. Vidíte cedule s čínskými znaky? Tak to asi bude Čína, že? Ale počkat, co když Taiwan?

Nemusíte však brázdit celý svět, hra nabízí i řadu menších předpřipravených výprav. Je libo poznávat třeba jen Švédsko? Nebo Španělsko? Či východní Asii? Žádný problém.

Možností, jak trefit správnou lokalitu, je zkrátka bezpočet. Vyznáte se ve stromech a rostlinách? Poznáte, že tenhle druh keře by mohl růst právě tady a tady? Říká vám něco architektura? Jazyky? Panorama JAR byste poznali i ve spánku? Nebo si ho naopak chcete pořádně prohlédnout? GeoGuessr vám umožní zábavnou formou se podívat do míst, o kterých jste dost možná ani netušili, že existují. Jako takový ho lze také použít jako učební pomůcku pro hodiny zeměpisu, však proč ne? Vlastně jediným záporem této parádní hříčky zůstává, že si při jejím hraní možná uvědomíte, jak neuvěřitelně moc jste toho ještě z naší planety neviděli na vlastní oči...