Final Fantasy VI (mobilní verze)

89

Legendární šestý díl ještě legendárnější série japonských RPG her zažívá svůj návrat skrze předělávku pro mobilní platformy. Nad úpravami grafiky a ovládání si sice vznáší několik otazníků, fantastický příběh, brilantní soubojový systém a fenomenální hudba vás však cele pohltí tak jako kdysi. Jde o démant herního průmyslu jen s několika nedobroušenými hranami.

Mobilní zařízení

AndroidAndroid

Google Play
Koupit

iOS (iPhone, iPad)iOS (iPhone, iPad)

App Store
Koupit

Výrobce: Square Enix
Vydání: 15. ledna 2014
Štítky: final fantasy, jrpg

Pro mnoho hráčů, kteří pamatují 90. léta, značí Final Fantasy VI vrchol zlaté éry RPG her. Taková symbióza komplexních mechanik a parádní prezentace nebyla v té době v RPG světě nikde jinde k mání. Jenže tehdy se hrála odlišná hra. V kontextu přerodu herního průmyslu v posledních letech museli projít restrukturalizací i tradiční vývojářské domy jako Square Enix, a tak nakonec došlo i na remake kultovních Final Fantasy titulů. Jak se s tím popasoval jeden z těch nejslavnějších?

Omlazovací kůru podstoupila hra především v oblasti vizuálů a ovládání. O změně grafiky se toho namluvilo více než dost. Výsledkem jsou méně zrnité textury, což vede k dojmu, že postavy a objekty ve hře působí hladčeji. Na jednu stranu tak lze říci, že si šesté Final Fantasy uchovává svůj styl, byť v modernějším pojetí. Můžete nicméně také obrátit a říct, že se ze hry vytratilo kouzlo pixel-artu. Podobně ambivalentní přístup je možno mít k úpravám v ovládání. To sice převod na dotykové displeje zvládlo na jedničku a například souboje fungují jedna báseň, někde však přeci jen orientace v nabídkách působí v kombinaci s půlsekundovým zpožděním lehce toporně. Víceméně se však jedná o věc názoru. Někomu možná všechny změny sednou bez problémů.

Neznamená to ani, že ostatní novinky v systému vyzní také jen napolo. Naopak. Square Enix do hry implementoval automatické ukládání, lepší práci s mapou nebo přepínáním postav ve skupině a dostalo se také na povedený systém nápovědy. To kdybyste se náhodou ocitli s rozumem v koncích.

Co se od roku 1994 absolutně nezměnilo, jsou stále výtečné RPG mechanismy. Populární soubojový systém, bezchybný vývoj postav, to vše k radosti fanoušků zůstává stejné. Ne že by to vylepšovat vůbec potřebovalo. Těšit se můžete také na výborný spletitý příběh, který pracuje s tématy, jež jsou dnes možná ještě aktuálnější než v době vzniku. Přítomen je pochopitelně i úžasný soundtrack z pera skladatele Nobua Uematsy.

Final Fantasy VI na displejích mobilních zařízení prodělalo několik úprav, některé přispívají k celkovému zážitků, další jsou spíše rozporuplné. Nic to ale nemění na tom, že Final Fantasy VI hravě předčí veškerou nabídku kapesních RPG, nostalgie nenostalgie.