Deadhaus Sonata

Verdikt

Dobrých hororů není nikdy dost. Za tímhle stojí zkušený autor a silný vydavatel, což samozřejmě vzbuzuje naděje. Datum vydání zatím oznámeno nebylo.

Počítač

WindowsWindows

Nedostupné

Další informace

Výrobce: Apocalypse Studios
Štítky: horor, procedurálně generovaný obsah, akční, rpg

Za Deadhaus Sonata, mixem hororu, akčního RPG, kooperativního multiplayeru a gotické mytologie, stojí tým kolem Denise Dyacka, veterána herního průmyslu, který se podílel třeba na Blood Omen: Legacy of Kain, Metal Gear Solid: The Twin Snakes nebo Too Human.

Deadhaus Sonata sama sebe popisuje jako kombinaci rychlé akce, sbírání vybavení a gotických příběhů ve světě nabitém temnou mytologií. Zapomeňte na zaklínače, hrdinu mezi monstry, tady se stanete monstrem mezi hrdiny. S prostými lidmi si můžete házet nebo je nechat utančit se k smrti, před tím, než jim rozdrásáte útroby a pohltíte jejich životní energii.

Aby tahle hororová mlátička nebyla příliš monotónní, přizvali tvůrci na pomoc procedurální generování. Chtějí se tak vyhnout grindu a opakování levelů donekonečna, kde přesně víte, co na vás číhá za každým rohem. Kooperativní multiplayer vám umožní dát dohromady partu a skrz systém portálů se budete moct do nových světů vydávat společně a sbírat tam nekonečné množství zbraní, abyste mohli kosit nekonečné množství nepřátel v tom nekonečném množství světů.

Nezní to jako ideální prostředí pro vyprávění nějakého příběhu, ale kupodivu i o něj se tvůrci pokusí a nechají se inspirovat literárními velikány typu Stevena Eriksona, H. P. Lovecrafta nebo Edgara Allana Poea. Přitom ale prý příběh koncipují jako shakespearovskou hru plnou složitých témat a postav. Nějak nám to k tomu procedurálnímu generování úplně nesedí, ale budiž.

Zároveň se Apocalypse Studios inspirovali současným trendem her coby služeb, takže při vydání dostanete základní kostru, na kterou postupně budou nabalovat další a další masitý obsah v pravidelných tříměsíčních cyklech, aby si hráčskou pozornost udrželi co nejdéle.

Samotná hra bude free-to-play, vývojáři prý chtějí, aby byla co nejpřístupnější a hráči zaplatili, jen pokud do ní budou opravdu chtít investovat. Zároveň si chtějí získat komunitu streamerů a přímo do hry implementovat sociální funkce Twitche.

Za zmínku stojí, že Deadhaus Sonata vyjde ve spolupráci s Amazonem. Spolu s New World tedy bude tvořit základ jejich nové herní divize, využívá cloudový systém Amazon Web Services, který by se jim měl postarat o stabilní servery, a poběží na enginu Amazon Lumberyard. Zatím se počítá pouze s PC verzí, ale další platformy budou prý oznámené později, a na konkrétní datum vydání si budete muset počkat do příštího roku.