Darkborn

Verdikt

Ujímat se rolí hrdinných lidských válečníků je stará klasika, se kterou nechce mít novinka Darkborn nic společného. Dívá se totiž na svět z druhé strany, ze strany monster, co většinou nemilosrdně zabíjíte. A nepříliš překvapivě se zdá, že jim jako monstra budou připadat naopak lidé. Hra zatím nemá určené datum vydání.

Další informace

Výrobce: The Outsiders
Štítky: stealth, first person, fantasy, akční

Monstra zabíjíte ve hrách po tisícovkách, lidi zabíjíte ve hrách po tisícovkách, ale počet příležitostí, kdy zabíjíte lidi v rolích monster, napočítáte na prstech jedné ruky. Přesně takový obrat v klasickém ději slibovala ambiciózní akce Project Wight, která o sobě po několika letech dává konečně vědět. Nyní už se jmenuje Darkborn, je velice brutální a vypadá skvěle.

Mince se obrací. Tentokrát jste vy ta děsivá bestie obývající nedaleké jeskyně, která nedá nebohým lidem spát. Ne, počkat. Nejsou to žádní nebozí lidé, ale krvelační pseudovikingové, kteří vyvražďují váš druh za účelem nesmyslných rituálů. Když si jednoho dne políčí i na vaši rodinu, vynesou sami sobě rozsudek smrti.

V Darkborn si projdete evolucí monstra. V roli mláděte se učíte dětské krůčky jako plachtění a plížení. Když narazíte na umírajícího kamaráda, můžete od něj převzít skill, například schopnost rozkousat nepřátelům hrdlo ze zálohy nebo vystřelovat z rukou jehlice. Zároveň disponujete speciálním pohledem, ve kterém se vám zvýrazní různé prvky v okolí.

Hra se ukazuje na výživných záběrech, kde můžete vidět i přerod v dospělého jedince, který už se před Vikingy nemusí schovávat. Stále nejste nesmrtelní, ale skupinka tří, čtyř válečníků vám nedělá sebemenší problémy.

Zde přichází na řadu neskrývaná brutalita, kdy agresorům trháte ruce, ukusujete hlavy a vyrváváte tlukoucí srdce z hrudi. Přitom nejste těmi špatnými, jen bráníte svůj vymírající druh před hromadnými popravami.

V závěru videa dojde i na souboj s mnohem mocnějším bossem, který má dokonce jméno a předem vám prozradí, že je silnější, odolnější a neplatí na něj kousance. Takových nepřátel potkáte v příběhu několik, ale nečekejte nic megalomanského.

I když tyto souboje mohou připomínat systém Nemesis z Middle-Earth: Shadow of Mordor, nenajdete zde generování vůdců, ale setkáte se s unikátními nepřáteli tak, jak to tvůrci po příběhové stránce chtějí. Sami řekli Game Informeru, že Darkborn bude mnohem kratší hra, kde není pro podobně komplexní systém místo. Už ale bohužel ani nenaznačili datum vydání.