iOS (iPhone, iPad)iOS (iPhone, iPad)

App Store
Stáhnout

Výrobce: Outplay Entertainment
Vydání: 4. ledna 2017
Štítky: platby uvnitř hry, tower defense, zdarma, casual, mobilní hry, strategie

Castle Creeps TD je do veliké míry titulem symptomatickým pro celý mobilní průmysl. Jedná se o promyšlenou, po mechanismech vyleštěnou tower defence hru pro Andoid a iOS, s níž si užijete zábavu, která odsýpá přesně tak, jak byste od mobilní strategie očekávali. Současně ovšem představuje ukázku hry na jistotu, kde se nesetkáte s žádným prvkem, jenž by vás překvapil svou originalitou. K tomu vás trochu přinutí se zamyslet, zda prostředky vynaložené k tvorbě hry neměly plynout do něčeho více odvazového.

V Castle Creeps TD se vám pod ruku dostává herní pole, na které ve vlnách proudí zástupy nepřátel, především skřetů. Samozřejmým úkolem je bránit toto území rozestavěním obranných jednotek. Ty zahrnují střelné věže, základny generující vojenské jednotky a dokonce i nekonvenčně silného hrdinu, jehož schopnosti mohou po nějaký čas udělat na bojišti paseku.

Likvidace přicházejících oponentů generuje zásoby elixíru, který zde slouží jako klíčová měna a za nějž si hráč nakupuje nové jednotky. Základ místní taktiky potom tvoří set předností a slabin, který každá jednotka vykazuje. K efektivnímu průchodu hrou je třeba se je naučit. V herním systému existuje ještě pár dalších druhů virtuálních peněz. Obstarávají primárně vylepšování jednotek.

Výsledný celek následně funguje dobře, bezproblémově a dost možná si jeho hraní budete skutečně užívat.

Zásadní potíž hry se skrývá v pocitu všednosti, jaký se s přibývajícími hodinami či minutami dostavuje. Odnesete si dojem, že tvůrci hry investovali téměř veškerý čas do vylaďování hratelnosti, přičemž opomněli věnovat se také dalším aspektům. Repetetivnost, absolutně nulová snaha o inovaci, a co u podobného titulu bolí nejvíce, výtvarná stylizace bez špetky fantazie. Castle Creeps TD vypadá jako úplná vykradačka úspěšného Clash Royale.

Kdyby si tak vývojáři z Outplay Entertainment dali alespoň o kus více záležet, šli na vývoj Castle Creeps TD s trochou důmyslnosti a pokusili se přidat nějaký ten neotřelý nápad, mohla ke hře od nás letět veliká chvála. V tomto stavu nelze nicméně než konstatovat, že tu máme tu čest s povedenou a po všech stránkách funkční tower defence strategií, po které klidně sáhněte. jen si uvědomte, že existují originálnější alternativy.