Borderlands 3

Verdikt

První dva díly humorné postapokalyptické RPG řežby Borderlands patří do zlatého fondu žánru, zvýšeným očekáváním se tudíž u pokračování nelze dost dobře ubránit. Snad tvůrci neztratili nic ze svého umu a překonají laťku, co si sami nastavili. Hra vyjde 13. září.

Počítač

WindowsWindows

Nedostupné

Konzole

PlayStation 4PlayStation 4

Nedostupné

Xbox OneXbox One

Nedostupné

Další informace

Výrobce: Gearbox Software
Štítky: first person, střílečka, humor, akční, rpg

Během včerejška se vyrojily spousty dojmů z hraní od zahraničních novinářů, kteří měli příležitosti si Borderlands 3 zahrát v Los Angeles. První Borderlands sice možná položily základy moderních kooperativních stříleček, potažmo žánru looter shooter, může ale třetí díl nabídnout něco víc než takové Destiny nebo The Division?

Podle dosavadních dojmů ano, do jisté míry. Otevřený svět je ještě větší a zachovává si formát naplněný úkoly, změny jsou zasvěcené hlavně soubojovému systému, který je ještě plynulejší, ze zbraní se hezky střílí a ještě líp to zní. Což rád slyší asi každý.

Hratelné postavy si teď mohou vybírat ze tří větví na stromu dovedností a umožní vám určitý vývoj, i když si vždycky můžete vybrat jen jednu schopnost, kterou budete aktivně používat. S výjimkou Zanea, který může mít dvě, ať už jsou to štíty, diverzní dron nebo virtuální dvojník.

V boji musíte zůstat neustále v pohybu, nestačí se za něco skrýt. Protivníci si k vaší pozici dost rádi doběhnou a většina krytí se stejně dá zničit. Schovávat se v koutku už tedy nestačí, musíte se chovat jako maniak a sami se vrhat doprostřed bitevní vřavy.

Už první trailer sliboval miliardu zbraní, ty se do hry dostanou díky procedurálnímu generování. V téhle oblasti se tvůrci hodně vyřádili, takže narazíte jak na „obyčejné pušky“ s granátometem, tak třeba na pistolku s naváděnými projektily, elementárním poškozením a spoustou dalších bláznivin.

I tak ale mezi zbraněmi figurují konkrétní výrobci, pod jejichž značkou by si zbraně do jisté míry měly být podobné, alespoň co se vizuální stránky týče. Nebo zaměřovače. Spousta zbraní má taky alternativní mód střelby, kdy se na jednu stranu chovají jako normální brokovnice, vzápětí z ní ale můžete střílet matoucí holografické míčky nebo vypustit štít, který kulky odráží zpět k nepřátelům, či je promění v náboje/zdraví pro vás.

Výbava se individuálně instancuje pro jednotlivé hráče a ostatní vám ji tedy nemohou sebrat, pro jistotu to hra udělá za vás u těch kousků, které jste při pečlivém sbírání vynechali. Neznamená to tedy, že by Gearbox nesledoval konkurenci, žádné žánrové skoky a veletoče ale v případě Borderlands 3 neočekávejte.

Nicméně se tentokrát neomezí na jedinou planetu, na palubě Sanctuary 3 se budete moct vydat hned do několika unikátních světů. Vesmírná loď zároveň slouží jako vaše základna mezi misemi, kde se můžete potkávat se svými parťáky a přáteli, ať už těmi, co znáte z předchozích dílů, nebo s nováčky. Najdete tam i Moxxi a její bar, místo, kde si můžete vylepšit zbraně, Hammerlockův koutek s vycpanými těly bossů a zvlášť vypečených monster, která jste zabili. Taky můstek, odkud můžete své planetární výpravy řídit. Zní vám to taky trochu jako Mass Effect?

Rozsáhlé světy, z nichž se novináři dostali pouze ne Prometheu, ale prý přetékají obsahem a nepovinnými věcmi, které můžete sbírat. Takže nová noční můra všech komplecionistů. Musíte sabotovat vysílací věže kultu, jehož tajnou zbraní je zvuk, hledat skrytá vozítka a hlasové vzkazy. A taky pomoct Claptrapovi složit mechanickou přítelkyni. Žádná normální s ním totiž nevydrží. A vy taky ne.

Hlavní záporáky přirovnal šéf Gearboxu k těm nejotravnějším streamerům budoucnosti, jaké si vůbec dovedete představit. Prý jsou vysloveně na ránu, považují hráče za svého oblíbeného odběratele a neustále mluví o lajkování a odebírání. Uch.

Borderlands 3 je podle všeho prostě více toho samého, co jste před pár lety milovali – víc vozidel, víc zbraní, víc prostředí, víc možností, jak hrát za čtveřici postav. S minimálními inovacemi, specifickým humorem, bez Handsome Jacka, zato se stále otravnějším Claptrapem.

Dorazí 13. září letošního roku pro Epic Store, PlayStation 4 a Xbox One. A navzdory tomu, co říkal Randy Pitchford, bude mít mikrotransakce. Kosmetické, ale prý tam jsou. Hlavní linka vám zabere minimálně 30 hodin, se všemi těmi nepovinnými úkoly a sbíráním to bude snadno víc než dvojnásobek. Miliardu zbraní nevyzkoušíte za den, že?