Angry Birds

80

Mobilní hit, který uspěl svou návykovostí a svéráznou prezentací. Sice už z Angry Birds v dnešní době nikdo nešílí, stále však lze hru vřele doporučit na krátké okamžiky volna i na ponoření se do jejího světa v průběhu delších herních seancí.

Výrobce: Rovio
Vydání: 11. prosince 2009
Štítky: arkáda, pro děti do 5 let, hlavolamy, logické

Ke konci roku 2009 vydalo finské studio Rovio mobilní titul, který okamžitě zboural všechny myslitelné stupnice. Angry Birds slavili nevídaný úspěch nejen díky tomu, že hra byla svá, ale především proto, že jako první nabídla obrovsky zábavný koncept. Zlotřilá prasata sebrala roztodivné partě ptáků vejce a ti se vydávají na cestu za jejich znovuzískáním. Jak to funguje v praxi? Náramně. Ptáky vystřelujete z praku a vaším úkolem je v každé úrovni zbourat stavbu, za níž se čuníci ukrývají a záškodníky zničit.

K dispozici k tomu máte celou řadu ptáků disponujících odlišnými schopnostmi. Červený je základní, žlutý může v letu zrychlit a bílý například hází vejce. Každý se přitom hodí na jiný materiál prasečích struktur, a proto je třeba opeřence pečlivě navigovat. Příklad za všechny. Modrý ptáček se po klepnutí na displej umí rozdělit na tři a lehce si poradí s ledovými  kvádry, od kamene se však jen bezmocně odrazí.

Díky výraznému barevnému ztvárnění je vše lehké na pochopení a zároveň příjemné na pohled. Prezentaci hry zaujme na první dobrou – je roztomilá, stylová a vládnou jí teplé pastelové barvy. To vše podkreslují milé hudební motivy a ztřeštěné zvukové efekty. Stěžovat si nelze ani na nedostatek obsahu. Čtrnáct odlišných světů dává dohromady stovky mírnějších i zapeklitých levelů, což vám na chvíli vydrží.

Chytlavá hratelnost, vtip, hromady obsahu a pěkný vizuální styl zajistily Angry Birds v roce 2009 coby první mobilní hře statut popkulturní legendy. Dnes jsou její zásluhy neméně velké, ale v kontextu toho, co jsme si od té doby navykli vídat od dalších titulů, se už o takovou hitparádu nejedná. Existují počiny, které průmysl inovovaly výrazněji a dovedly bavit déle. Ani výše zmíněné nedostatky však nezakryjí kvality, díky nimž naštvaní ptáci oslovili více jak 100 milionů ortodoxních i nenáročných hráčů po celém světě.