American Truck Simulator: Oregon

Verdikt
80

Oregon je velice vítaným rozšířením do American Truck Simulatoru. Nejen, že si drží už tak vysoko nastavenou laťku kvality, zároveň také představuje pár novinek, které by v budoucnu mohly posunout celou sérii na úplně novou úroveň.

Počítač

WindowsWindows

11,99 €Steam

Mac OS XMac OS X

11,99 €Steam

LinuxLinux

11,99 €Steam

Další informace

Výrobce: SCS Software
Vydání: 4. října 2018
Štítky: indie hra, auta, česká hra, datadisk, dlc, simulace, od českých výrobců

Když jsme se minulý rok věnovali rozšíření Nové Mexiko do ATS, jedinou výtku jsme měli jen k prostředí, které se postupně začalo svou stejnorodostí zajídat, a přáli jsme si, aby se další rozšíření zaměřilo na nějaký ze severnějších států. S touto výtkou jsme nebyli sami a větší část komunity si přála, aby další stát vdechnul trochu nového života do této již zajeté série. Ať už vývojáři dali zapravdu hráčské základně, nebo to byl jejich plán od samého začátku, nastal čas vyměnit nekonečné pouště za lesy, táhnoucí se, kam jen oko dohlédne. Je tu American Truck Simulator: Oregon.

Dr. Voštěp

Jak už je dobrým zvykem z předchozích rozšíření, dočkali jsme se více než desítky do detailu propracovaných měst a spousty kilometrů nových cest na prozkoumání.  Stejně tak byl rozšířený i počet druhů firem a jimi nabízených zakázek.

Protože jsme se z pouště přesunuli do zalesněného prostředí, je tedy samozřejmé, že největší důraz je kladen právě na dřevo a jeho zpracování. Poprvé v sérii tak budete právě vy ten spoj mezi jednotlivými kroky. V praxi tak do jedné z nových společností dovezete čerstvě vytěžené dřevo a obratem zapojíte návěs s již opracovanými trámy, určenými k převozu na místo jejich dalšího zpracování.

Celý systém zakázek se tak zase malým krůčkem přiblížil k realitě, kdy nebudete v jednu chvíli vozit automobily, jen abyste odpojili závěs a v další minutě za sebou měli návěs plný ovoce. Ačkoliv se to může zdát jako maličkost, právě takové maličkosti jako rozdílná policejní auta v každém státu nebo právě více kroků při zpracování surovin přibližují ten virtuální svět k tomu našemu opravdovému.

Vysypat písek z bot

Že byl Oregon pomalu nutností k osvěžení světa ATS, poznáte nejlépe, když se vydáte na cestu z Nového Mexika právě na sever a zjistíte, že velkou část z vaší trasy tvoří dlouhé, prázdné pláně, které začínají ožívat až na severu Kalifornie. Zatímco v ETS jsme už zvyklí, že má každý stát něco svého a při průjezdu z jednoho konce kontinentu na druhý se je stále na co koukat, byly virtuální Spojené Státy jen přehlídkou několika druhů písku. Ačkoliv jsou samotné státy opravdu kvalitně zpracované a je vidět, kolik práce si celý tým s jejich vývojem dal, po čase začalo být ještě více zřejmé, jak málo se od sebe, alespoň v tomto případě, jih USA liší.

O to silnější dojem na nás Oregon udělal. Zvláště díky faktu, že se geograficky nejedná jen o jeden obrovský les. Podle změny okolního prostředí tak jde jednodušeji poznat, jaký druh průmyslu se v dané oblasti provozuje. Co však považujeme za největší úspěch a co zanechalo největší dojem, je preciznost, s jakou hra zobrazuje Americký severozápad.

Velká města jako Oregon nebo Newport vyzařují tu pravou auru velkoměst, ale to skutečné kouzlo najdete na místech, která na mapě zvýrazněná nejsou. Malá městečka o pár domech a jídelnou s problikávajícím neonovým nápisem dýchají přesně tou atmosférou, která vás nutí zastavit na odpočívadle a zajít si na kávu s lívancem. A právě díky nim jsme si čas v Oregonu tak nesmírně užívali. Při cestách jsme se nedívali jen na nekonečnou dálnici s občasnou farmou v dálce, ale když jsme to nejméně čekali, narazili jsme na další zapadlé městečko, které i z toho mála dokázalo působit živým dojmem a každou cestu ozvláštnit.

Vybroušený diamant

Psát, že nemáte o koupi Oregonu dvakrát přemýšlet, je jako nosit dříví do lesa. Všichni, kdo jste na něj po celý rok netrpělivě čekali, už máte celý stát proježděný skrz naskrz. Do již zaběhlé série perfektně sedí a dokazuje, že i po těch letech neupadli v SCS Software do stereotypu, kdy se snaží chrlit jeden stát za druhým na úkor kvality, ale naopak si dávají záležet a vymýšlejí co nového přidat, aby už tak komplexní hru ještě více oživili. V tuto chvíli si tak můžeme užívat dalšího precizně zpracovaného rozšíření a přemýšlet, čím nás překvapí příště.