Alien Breed

85

Alien Breed je chytlavá a zábavná akce viděná shora. Můžete si ji zahrát zdarma v prohlížeči, zakoupit pro konzole a telefony či si pořídit optimalizovanou verzi pro Windows.

Výrobce: Team 17
Vydání: 1. prosince 1991
Štítky: sci-fi, zdarma, střílečka, retro, staré pecky, online hry, akční

Když se hra i pětadvacet let po svém vydání dočká předělávek na mobilní zařízení a moderní konzole, je jasné, že se nejedná o ledajaký počin, nad kterým by šlo mávnout rukou. Alien Breed je lehce hororová sci-fi akce, která sice oficiálně inspiraci filmovými Vetřelci nikdy nepřiznala, zkrátka proto, že autoři neměli potřebná práva, ale jinak je zcela jasné, odkud vítr vane.

Vaše postava, hlavní hrdina a voják, přistává se svou kosmickou stíhačkou ve sci-fi komplexu, aby zjistil, proč se komunikační kanály odmlčely. Již od prvních vteřin je jasné, že je něco zásadním způsobem v nepořádku - původní obyvatelé nejsou k nalezení, ale zato se na vás hned za druhým rohem vyvalí po krvi lačnící xenomorfní monstra.

Od pětadvacet let staré hry nelze očekávat umělecký přesah a komplexní herní mechaniky. Vaším cílem bude tedy v podstatě jediné - přežít, prostřílet se záplavou mimozemských slizáků, dojít na konec úrovně, sjet výtahem hlouběji do komplexu a celý tento proces opakovat. Věk je na hře samozřejmě znát, ale jedním dechem nutno doplnit, že i přes pěkných pár křížků na krku stále dokáže být silně atmosférická a zábavná i dnes.

Pokud se rozhodnete zahrát si verzi zdarma v prohlížeči, vězte, že položky v menu potvrdíte klávesou Z. Stejným tlačítkem pak ve hře střílíte. Pohyb po obrazovce obstarají  kurzorové klávesy. Pokud byste si naopak měli chuť s sebou vzít vetřelce na cestu, k dispozici jsou i velice věrné a povedené předělávky jak na telefony s Androidem, tak iOS. Na videu u článku můžete zhlédnout ukázku z verze pro Playstation Vita.