Alaloth - Champions of the Four Kingdoms

Verdikt

Fantasy dobrodružství klasického střihu, na jehož scénáři pracuje Chris Avellone, tedy majitel jednoho z nejzvučnějších jmen herního průmyslu, respektive herního spisovatelství. Hra prozatím nemá upřesněné datum vydání.

Počítač

WindowsWindows

Nedostupné

Konzole

PlayStation 4PlayStation 4

Nedostupné

Xbox OneXbox One

Nedostupné

Další informace

Výrobce: Gamera Interactive
Štítky: izometrické, indie hra, fantasy, rpg

Některá zvučná jména herního průmyslu odešla na odpočinek, jiná se zase čas od času mihnou na některém z portálů komunitního financování, kde se snaží více či méně úspěšně vrátit zašlý lesk svým dávným úspěchům. Hráči na to velmi dobře slyší, tudíž proč ne. A pak je tu Chris Avellone, mistr scénáře a narativního designu, který se posledních deset let snad nezastavil. 

Nesnaží se oprašovat prastaré pecky, na kterých se podílel (a že by měl z čeho vybírat – tituly jako Fallout 2, Planescape: Torment či Icewind Dale jistě nejsou nikomu úplně cizí), naopak svou tvorbu směřuje vřed, do nových krajin a občas i nezvyklých žánrů. Mezi hrami, do kterých přispěl, naleznete kousky, co kvůli designu či hratelnosti nesbíraly vysoká hodnocení, ale příběh a scénář se bez výjimky chválil. Až to skoro vypadá, že by to nakonec nemusela být úplně náhoda. 

Ano, poddat se kultu osobnosti je na jednu stranu velmi ošemetná záležitost, ale co naplat, když někdo něco dělá čtvrt století výborně, již si každý jeho nový projekt jednoduše zaslouží pozornost už z principu. Tím nejnovějším je klasické fantasy RPG Alaloth – Champions of the Four Kingdoms.

Na první pohled možná nejde o nic zvláštního. Hra na hrdiny, v níž si vytvoříte vlastní postavu, máte na výběr několik přísně tradičních ras, následně se zapletete do mocenských půtek a byl by v tom čert, abyste nakonec nezachránili svět, království, princeznu, vesmír...  Na druhou stranu, se scénářem pomáhá zmíněný Avellone, tudíž lze v rámci možností očekávat kvalitu, a kdo ví, možná nám vyrazí dech i nějakou neotřelou příběhovou pointou.

Zevrubnější zkoumání odhalí krom Avellonových konzultací ještě minimálně jedno lákadlo: zdejší soubojový systém. Tvůrci ze studia Gamera se vzletně prsí, že má jít o „první souls-like izometrickou hru v historii“, což samozřejmě není pravda (na Revenanta už se asi zapomnělo a technicky vzato, počítat by se dala třeba i Immortal Planet), přístup je to každopádně neobvyklý. Mix tradičních RPG mechanik a aktivního pozičního boje by mohl skýtat dobrou zábavu, pokud se ho podaří správně nastavit a vyvážit.

Vývojáři rovněž slibují velkou znovuhratelnost, což ukazuje na minimálně částečné náhodné generování obsahu, a také kooperační i kompetitivní multiplayer, kdybyste chtěli rozbít ústa mimořádně tuhým nestvůrám po boku svých přátel. Nebo je vyzvat na souboj samozřejmě. Alaloth zatím nemá upřesněné datum vydání, víme však, že vyjde nejdříve na počítače, ale později se počítá i s konzolovými verzemi.