Broken Lines

Verdikt

Tahovka Broken Lines sice na první pohled vypadá vcelku obyčejně, ale detailnější zkoumání odhalí řadu zajímavých mechanik a detailů, díky nimž by se hra klidně mohla stát strategickým černým koněm příštího roku. Uvidíme, jak se povede všechno poskládat dohromady. Hra má vyjít v prvním čtvrtletí 2020

Počítač

WindowsWindows

Nedostupné

Konzole

PlayStation 4PlayStation 4

Nedostupné

Xbox OneXbox One

Nedostupné

Nintendo SwitchNintendo Switch

Nedostupné

Další informace

Výrobce: PortaPlay
Štítky: tahová, taktická, druhá světová válka, válečná, strategie

Na první pohled, tedy převážně z obrázků, vypadá Broken Lines jako další hra snadno přirovnatelná k XCOMu. Jednotka vojáků se pohybuje po čtvercové síti, schovává se za překážkami a s jistou procentuální pravděpodobností se trefuje do nepřátel. Ale jakmile si pustíte video se záběry z hraní, na XCOM hodně rychle zapomenete. Nejsou zde totiž tahy a hra je díky tomu mnohem akčnější.

Se svou ztroskotanou jednotkou vojáků putujete nepřátelským územím za druhé světové války. Vaším cílem je vrátit se do relativního bezpečí na území spojenců poté, co vaše letadlo havarovalo ve špatný čas na špatném místě.

S přeživšími probíháte peklem a jakmile se objeví skupinka protivníků, hra se zapauzuje. V tu chvíli nepřijdou ke slovu tahové souboje, ale jedno jediné naplánování dalších kroků. Jednotlivým vojákům rozkážete, na jakou se mají přesunout pozici a jaký ze tří druhů pohybů k tomu použít – normální, přikrčený, nebo sprint.

Jakmile máte naplánováno a hru odpauzujete, vojáci začnou plnit rozkazy a pálit po cílech, které jsou k nim nejblíž, mají nejmenší krytí, představují největší hrozbu atd. Sami prostě poznají, na koho by měli soustředit palbu. Při skrčeném pohybu nemohou střílet, ale nepřátelé si jich hned nevšimnou. Při sprintu zase jejich přesnost není ideální.

Při plánování pozicování vojáků vidíte, jaký budou mít výhled na nepřátele a jaký budou mít ti výhled na ně. Zároveň víte, jaké výhody plynou z vašeho krytí – určitá ochrana před kulkami a granáty. Některé kryty lze zničit, jako třeba ploty a po delší době i pytle s pískem.

Pozor si musíte dát i na balistiku. Ta může být k užitku i na škodu. Když netrefíte prvního nepřítele, může kulka zasáhnout toho dalšího, nebo ho alespoň vystresovat a přimět ke stažení se a ukrytí. Na druhou stran je zde friendly fire, takže když své vojáky napozicujete za sebe, mohou nechtěně v zápalu boje trefit kamaráda (nejsou úplně hloupí, nezačnou mu hned pálit do zad, ale balistika dělá své).

A vážně nechcete přicházet o vojáky. Moc vás po pádu letadla nepřežilo a musíte spojit síly, abyste se dostali z nepřátelského území. Ke slovu přijde i morálka a starání se o zásoby, když zrovna nebudete bojovat o život venku v bahně.

Kromě toho všeho vás očividně čekají i příběhová rozhodnutí, jak ukazuje trailer výše, přičemž při každém průchodu hrou se věci vyvrbí jinak (jde o roguelike). Broken Lines se začíná vybarvovat jako adept na překvapení prvního čtvrtletí příštího roku. Se hrou se počítá na PC (Steam a GOG), PlayStationu 4, Xboxu One a Switchi.