A Way To Slay

Verdikt
65

Máte rádi logické výzvy, ale nebaví vás už abstraktní zpracování? A Way To Slay sice není bezchybná, ale nabídne rozumnou obtížnost i atraktivní téma

Další informace

Výrobce: LaLapp
Vydání: 7. srpna 2018
Štítky: bojová, mobilní hry, akční, logické

Které logické hry máte nejraději? Vsadím se, že si teď rychle na žádnou nevzpomenete, a když, určitě bude příběhová nebo tematická. Abstraktní logické tituly mohou mít skvělou hratelnost, ale brzy na ně zapomenete. To se vám však u této hry nestane, protože přemýšlivou hratelnost kombinuje s akcí, která se nebojí ani litrů krve. 

Mohla to být jednoduchá hra, ve které hledáte cestu mezi pohyblivými body, ale právě téma z toho dělá titul hodný pozornosti. Jste bojovník s mečem, který se postaví přesile. Při tom mnohokrát padne, ale díky magické schopnosti restartování nakonec úrovní projde bez škrábance. Fakticky po krocích tancujete mezi nepřáteli, sekáte je, a když se některý dostane dostatečně blízko, zraní vás. Tomu se musíte vyhnout.

Jak vás nepřátelé pronásledují, posouvají se a vy tak jimi dovedete manipulovat. To je právě rébusem této hry. Nepočítá s fyzikou, rychlostí, váhou postav, ale pouze se vzdálenostmi. Vaše postava přitahuje okolní protivníky jako magnet. Navíc nejste omezeni, jak daleko během jednoho kroku můžete doskočit. Na ukazatele ovšem zapomeňte, všechny vzdálenosti si musíte objevit sami a následně odhadovat. 

Aby byly souboje dostatečně evokativní, každý tah končí v akční póze, jako kdybyste náhle zastavili válečný film. Krev je nejen na zemi, ale rovněž ve vzduchu. To podporuje i kamera, kterou můžete volně otáčet a přibližovat. Hra si přímo říká o fotografování soubojů. Proti tomu jde ale nelogicky hodnocení. Hvězdičky vám jsou udělovány za rychlost, jakou dovedete úroveň projít. A to v tahovce nedává příliš smysl. 

A Way To Slay se vážně snaží a vůbec nejde o špatnou hru. Má však řadu mezer a místy působí nehotově. Ovládací prvky by chtěly dotáhnout, chybí možnost vracet se o krok zpět a animace někdy vůbec nesedí. Hra navíc neřeší fyziku, jen počítá vzdálenosti, což je trochu škoda. Doporučit se jistě dá, právě pro své netradiční pojetí, zábavnou hratelnost, a dokonce i výzvu, kterou přináší vyšší obtížnost.