Dark Quest

Verdikt
68

Ve své jednoduchosti velmi zábavná tahová akce pro majitele mobilních platforem s iOS nebo Android.

Mobilní zařízení

AndroidAndroid

Google Play
Koupit

iOS (iPhone, iPad)iOS (iPhone, iPad)

App Store
Koupit

Windows PhoneWindows Phone

Microsoft Store
Koupit

Další informace

Výrobce: Brain Seal Entertainment
Vydání: 1. ledna 2013
Štítky: tahová, taktická, mobilní hry, akční, rpg

„Jděte do podzemí a zabijte všechny nestvůry, které ohrožují naší vesnici,“ praví muž na náměstí středověké vesnice. Ví, co říká a především je starý a moudrý. Poslechnete ho, sejdete do labyrintu, patnáct minut bojujete o holý život, vrátíte se s kapsami plnými zlata a s nepřátelskými trofejemi na opascích. Namísto slov díků uslyšíte: „Jděte do podzemí a zabijte všechny nestvůry, které ohrožují naší vesnici.“

Co je to za důchodce? Kolik hrdinů mu prošlo před očima, aby zachránili vesnici? Co se s nimi stalo? Proč na vesnici vůbec někdo útočí? Na otázky v Dark Quest neexistují odpovědi, můžete říci jen: „Rozumím, že čelím velkému zlu.“ A jít. Zabíjet nestvůry. Sbírat poklady. Porážet bosse. Odstraňovat pasti. Nakupovat vybavení. Vítězit. Zkrátka dělat všechno to, k čemu prostý lid potřebuje hrdiny.

Studio Brain Seals nepodlehlo s Dark Quest opojnému volání přebujelého RPGčka nebo složité tahové strategie. Namísto toho nabízí minimalistickou casual variantu na akční mlátičky. Nenajdete zde tabulku vlastností, rozsáhlý inventář nebo možnost volit mezi desítkami kouzel a zbraní - všeho je jen tolik, aby se z toho nehráčům hlava nezamotala a aby kovaní průzkumníci podzemních bludišť dokázali z mála vytěžit uspokojivé strategické postupy.

Podívejme se na ansámbl: barbar Zantor mlátí mečem, trpaslík Grango odstraňuje pasti a kryje štítem celou skupinu, zatímco kouzelník Amir kouzlí. I těch několik možností vydá na šťavnatou zábavu, protože doba celé kampaně je krátká a závěr vybízí k novému rozehrání a jiné konfiguraci zbraní a kouzel.

Jednou třeba budete kouzlit na nepřátele ohnivé pasti, které je budou spalovat a zemřou ještě dřív, než se k vám dostanou. Jindy je uspíte nebo zmatete, příště zase veškerý nápor v chodbě vyblokuje trpaslík velkým štítem a barbar zpoza něj bude sekat do nepřátel, a jindy zase barbar koupí u kováře ve vesnici ukrutný řemdih a rozbije hlavy několika nepřátelům naráz.

Je vám to povědomé? Není divu. Původní a zcela přiznanou inspirací Dark Quest je amigácká hra ze začátku devadesátých let Hero Quest. Autoři v novém zpracování přidali několik inovací (a ubrali jednu postavu), jako je třeba nevypočitatelný šéf podzemních labyrintů Azkallor. Svou deratizační aktivitou ho sice štvete, ale je rozhodnut dát vám šanci několika desítek tahů na jeden labyrint a komplikovat život nečekanými ranami do zad.

...

Tu zásahem Azkallora ztratíte kolo, jindy bod života, pak zase bod života dostanete. Nebo vám Azkallorova věštecká lebka sdělí, že žádné vaše přání se nevyplní, což je uprostřed souboje s přesilou značně depresivní. Azkallor hraje v celém systému výraznou roli nejistoty a náhody, a kvůli němu se i jednoduchá bitva může proměnit do napínavého souboje na život a na smrt.

Přehledný oldschoolový vizuál doplňuje vynikající ozvučení, které minimálně v několika případech dokáže vyvolat značnou nervozitu. V každém labyrintu řešíte jiný úkol a podle toho se mění hudba a zvuky, které jsou někdy tak nervy drásající, že by se hodily spíš do vážně míněného hororu. Naříkání, sténání, řvaní a kvílení mučených bytostí zní jako orchestrální doprovod pro dovolenou v pekle. Jde to tak daleko, že jsem se během jedné mise nachytal, jak dobrovolně stahuji zvuk, abych neměl noční můry.

Dark Quest je momentálně dostupný na mobilních platformách s iOS nebo Android a plánuje se jeho vydání na Windows přes Steam Greenlight. Na iPadu se hraje intuitivně a ovládání nestaví žádné překážky – stačí jen šoupat postavičkami jako na šachovnici a ťukat pro útoky. Pro mobilní zařízení jde o skvěle vyváženou zábavu.

Je dostatečně svižná a rychlá, aby se dala hrát kdykoliv a kdekoliv, neklade na vás příliš velké požadavky (na rozdíl od podobné a několik let staré Companions) a je v podstatě nekonečná. Potud není co vytýkat. Jenže verze pro Windows si s několika možnostmi a krátkou herní dobrou nevystačí. Proto, uchytí-li se projekt na Greenlight, dostanete ještě kooperativní multiplayer, který zábavu několikanásobně pozvedne.